Ms.Smith Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Jeg hadde lagt med rier hver natt i en uke uten at det skjedde noe. De var hvertfall like vonde som rier. Når de fortsatte på fredag (18.11) så tenkte jeg at dette var det samme. Spiste meg et godt måltid med biff på fredagskveld, og gikk til sengs. Så, klokken 23, midt i en hard rie gikk plutselig vannet. Ble helt sjokkert, da dette aldri gikk med førstemann. En veldig spesiell opplevelse! Måtte rope på mannen som kom løpende med håndkle. Nå var stemningen på topp i hjemmet Etter dette kom riene hvert andre minutt. Håpte dette skulle gå fort, men håpet jo at jeg skulle rekke sykehuset. Kom inn på føden, og fikk beskjed om at jeg kun hadde 2 cm åpning. Mistet litt motet da kan man si. Trodde jo virkelig at disse riene jeg hadde hatt en uke i forveien skulle ha hjulpet for noe!! Men riene fortsatte kun med 2 min mellom. Det åpnet seg ca en cm i timen, men klokken syv var det full stopp. Riene ble hardere, men det var fremdeles kun5 cm etter 8 timer med rier. Hjertelyden til baby var nå stabil på 180, og fostervannet var svært misfarget, så jordmor kontaktet lege og lege kontaktet enda en lege, og det ble avtalt at jeg burde ha keisersnitt. Så ca klokken åtte fikk jeg full epiduralbedøvelse (fantastisk!) og klokken 08:23, lørdag 19.11, var lille Olivia ute av magen! Hele fødselsopplevelsen var, tross litt trøbbel, helt fantastisk! Jeg hadde nok bygget meg opp en litt sterkere smerteterskel etter en uke med rier, og klarte fint å slappe av i kroppen under hver rie og bare puste meg gjennom de. Personalet på Haukeland gjorde en fantastisk jobb med å informere meg underveis, så jeg var aldri redd for at dette skulle ende dårlig. Jeg var i kjempeform under keisersnittet, og spurte masse spørsmål som de med glede svarte på. Og i ettertid har jeg fått god oppfølging og informasjon. Så jeg var kjempefornøyd med Haukeland!! Nå, tre dager senere, er jeg endelig hjemme og i kjempeform! Har valset rundt på haukeland siden lørdags kveld, og håper virkelig at forbedringen fortsetter i dette tempoet Masse fødestøv sendes til dere som enda venter!
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Gratulerer så mye med veslefrøkna:) Bra alt endte godt:)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Gratulerer så mye.. Har tenkt på deg de siste dagene =) =) =)
Hedda2011 Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Gratulerer med prinsessa, og takk for historie :-)
Januarspire---2012 Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Gratulerer så mye med jenta :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå