Gå til innhold

Hvorfor skriver så mange at mannen "hjelper til"

Anbefalte innlegg

Skrevet

når han gjør husarbeid? Mener dere at det ikke er mannens oppgave overhode? Samtidig som han skal roses opp i skyene fordi han har vaska et par kopper?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For han hjelper til med mine oppgaver. Jeg styrer huset og det som har med det å gjøre. Han hjelper til når han ser det trengs eller jeg spør han.

Men jeg klipper ikke plen, snekkrer, fikser bil eller bærer tunge ting, kjører steder osv.

Han jobber i tillegg fullt og jeg er hjemme i permisjon.

Skrevet

siden det er "dine" oppgaver blir det morsomt å se hvordan livet blir når det er han som skal i permisjon, og du må jobbe OG ta hele huset. Damer som blir fortalt at det er lik fordeling hvis dama rydder hus og mannen snekrer, skifter dekk og klipper plen, er nok grundig lurt. For "manneoppgaver" trengs overhode ikke gjøres hver dag, slik husarbeid må.

Skrevet

I mitt tilfelle så er jeg hjemmeværende mamma for fire barn, mens min mann har betalt arbeid. Jeg sier at han hjelper meg når jeg ikke har fått gjort alt på dagtid.. (hender det er noe igjen fra tid til annen.) jeg ser på det som min oppgave, da mannen bruker 10 timer av dagen på jobb... og jeg er hjemmeværende... når han endelig er hjemme syns jeg det er koselig om alt er gjort og vi kan slappe av.. evt matlaging og oppvask og kveldstellet, som vi alltid deler på.

Skrevet

Hvis han skal gå hjemme så skal han nok få ta husarbeide og. Nå er ikke det sikkert for vi driver egen butikk, men skulle han gå hjemme så er det ikke noe problem for han å ta de oppgavene. Han gjør det jo hvis jeg er sliten eller syk eller trøtt osv. Det er bare sånn vi trives med at tingene er. Jeg liker å ha kontroll og jeg elsker å lage mat til de jeg er glad i.

Hvorfor kan ikke folk få lov til å ha det hjemme sånn som de vil?

Skrevet

Jeg sier det fordi han gjør det. Jeg hjelper til, mannen hjelper til og ungene hjelper til. Til sammen får vi gjort det grøvste av arbeidet som må gjøres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...