Gå til innhold

"Snylte" på meg gratis ul??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant ut at jeg er gravid. Veldig uplanlagt. Ønsket å finne ut av hvor langt jeg var osv, så jeg bestilte time hos en privat gynekolog klinikk. Betalte da nesten 1000; for timen.

Legen mente dette ikke var noe normalt svangerskap..At det begynte å gå til grunne eller XU. Skulle da måle hcg nivåene dagen etter og ny om 2 dager..De steg fra 125 til 218..Har tatt en tredje prøve som jeg får svar på i dagom ca halv time.(disse har jeg også betalt for, 300;)

Har hcg`n steget så må jeg jo mest sannsynlig foreta en ny ul..

Er det da sleipt av meg å be dem henvise til sykehus..Jeg vil også føle meg tryggere samt at jeg syntes det er så fælt å måtte ut med nye 1000; kr da jeg vet andre ringer sykehuset for ul av den minste grunn???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare å ringe for å få en UL. Du må ha henvisning.

Ring fastlegen og få han til å henvise deg da vel? Fastlegen får vel også epikrisen fra gynekologen du har vært hos.

 

Kan jo hende gynekologen også er grei og kan henvise seg til sykehuset da.

Skrevet

Nei jeg vet det ikke bare er ringe..men tenkte å høre med gynekologen om han kan henvise.

 

HI

Skrevet

ABsolutt ikke snylting spør du meg. Har privat ul oppdaget avvik skulle det jo bare mangle at du ikke fikk offentlig hjelp....

 

Spør du! Og om ikke gynekologen kan hjelpe, så ring fastlegen. Dette bør du få gratis :)

Skrevet

Detta har du krav på siden den private kan bevise det som fåregår.

Skrevet

For meg høres det ut som det er en medisinsk grunn til at du ønsker ultralyd, og da er det ikke snylting.

 

Om du går til fastlegen din med problemstillingen, blir både den timen og ultralyden gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...