Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Fant ut at jeg er gravid. Veldig uplanlagt. Ønsket å finne ut av hvor langt jeg var osv, så jeg bestilte time hos en privat gynekolog klinikk. Betalte da nesten 1000; for timen. Legen mente dette ikke var noe normalt svangerskap..At det begynte å gå til grunne eller XU. Skulle da måle hcg nivåene dagen etter og ny om 2 dager..De steg fra 125 til 218..Har tatt en tredje prøve som jeg får svar på i dagom ca halv time.(disse har jeg også betalt for, 300;) Har hcg`n steget så må jeg jo mest sannsynlig foreta en ny ul.. Er det da sleipt av meg å be dem henvise til sykehus..Jeg vil også føle meg tryggere samt at jeg syntes det er så fælt å måtte ut med nye 1000; kr da jeg vet andre ringer sykehuset for ul av den minste grunn???
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Det er ikke bare å ringe for å få en UL. Du må ha henvisning. Ring fastlegen og få han til å henvise deg da vel? Fastlegen får vel også epikrisen fra gynekologen du har vært hos. Kan jo hende gynekologen også er grei og kan henvise seg til sykehuset da.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Nei jeg vet det ikke bare er ringe..men tenkte å høre med gynekologen om han kan henvise. HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 ABsolutt ikke snylting spør du meg. Har privat ul oppdaget avvik skulle det jo bare mangle at du ikke fikk offentlig hjelp.... Spør du! Og om ikke gynekologen kan hjelpe, så ring fastlegen. Dette bør du få gratis
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Detta har du krav på siden den private kan bevise det som fåregår.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 For meg høres det ut som det er en medisinsk grunn til at du ønsker ultralyd, og da er det ikke snylting. Om du går til fastlegen din med problemstillingen, blir både den timen og ultralyden gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå