Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Tørr jeg føle meg trygg på det? Kan ikke få flere barn, nå, men ingen prevansjon jeg kan bruke under amming annet enn minipillen, og den husker jeg ikke...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Jeg ville aldri tatt sjansen på det hvis jeg ikke ønsket flere barn. Legg inn en fast alarm på mobilen så husker du på å ta pilla. Det blir en vane!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Fullamming er ingen prevensjon. Hos enkelte minsker det fruktbarheten, men noen er like fruktbare.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Du kan sette inn spiral da:) Amming er ikke sikker prevensjon (derfor har vi to tette barn!)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Nei, det er IKKE prevensjon. Gammel myte!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Nei, det skal du overhodet ikke føle deg trygg på, med mindre du kan tenke deg to tette! Vi brukte uendelig lang tid (flere år) på å bli gravide med nr 1, så regnet ikke med at vi hadde så lett for det. Jeg fullammet til eldste var 7 mnd(!!) men har kun 15 mnd mellom de to eldste. Do the math.. Jeg fikk ikke mensen før etter andre svangerskap;-)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Jeg kjenner flere som har fullammet og blitt gravide, så jeg ville ikke tatt sjansen på å ikke bruke prevensjon så lenge du ikke har planer om flere barn.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Tror du er helt rusk jente! NEI, bruk et eller annet...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Spiral er bra Full-amming er nei-nei!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Du er ikke ffruktbar før du har fått tilbake eggløsning, og fullamming er med på å utsette eggløsning. Problemet er at du ikke vet når du får eggløsning før du faktisk har fått det (mensen), og da er det for sent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå