Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Glemte dere en pille eller hadde oppkast/diare da dere ble gravide? Brukte dere i såfall annen prevensjon i uka etter at dere hadde glemt pillen? Grunnen til at jeg spør, er at jeg glemte en minipille i går, og hadde samleie i forrigårs. Er også midt i syklusen, så hadde antakelig eggløsning i forrigårs, igår eller idag. Kommer selvsagt til å bruke ekstra prevensjon kommende uke, men siden sædceller kan overleve i fem dager, lurer jeg på om noen har opplevd å bli gravide på minipiller på grunn av et samleie de hadde før de glemte pillen? Bruker forøvrig minipillen conludag.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Ble gravid ved å bruke den, altså ingen uregelmessigheter. Det var 3 mnd etter fødsel med barn nr to, så jeg valgte desverre abort da jeg ikke så en annen løsning:(
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Hei Jeg tok minipillen hele veien også, men var nok ikke like flink med klokka som jeg burde være. Det var jo lett å ta p-piller til samme tid, for da var jeg oppe tidlig hver morgen og på jobb.. Men i perm så var jeg oppe tidlig en morgen, og sent en morgen.. så den var gjerne ikke trygg nok.. Jeg ble også gravid igjen etter 3 mnd... og tror nok det var Conludag.. synes jeg kjente igjen navnet.. (Både lege og jordmor advarte mot at det ikke var så trygt, men jeg synes liksom 1000,- for spiral var for dyrt... MEEEEEN den kom kjapt på plass etter nr 2.. hihihi Det MÅ ha vært meant to be tenker jeg etterpå.. vi hadde sex en gang på ca 1 mnd (grunnet offshore jobbing etterpå, dette var avskjedsgaven... og mye besøk og annet ekstra før... var uansett ikke en sexuelt høyaktiv periode).. hihihi Så at den ENE gangen der med sex, en gang på en mnd, skulle komme AKKURAT da systemet mitt hadde tenkt seg igang igjen, og skulle ha en EL... sitter nå med en heeeeerlig fyr jeg ikke kunne tenke meg å være foruten!!! (Selv om det ikke var bare bare den første tiden.. )
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar! Flere med erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Jeg hadde sluttet å amme, men skulle bare ta ferdig pakka, hadde ca halvannet brett igjen. Meningen var å begynne på p-pilla etter det. Men fikk aldri mensen, var blitt gravid. Jeg hadde blitt gravid på p-piller 7 år tidligere (var litt slurvete på den tiden), så jeg var VELDIG nøye med å ta hver pille denne gangen osv, men det hjalp visst ikke..............
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Okey, ser ut som om folk blir gravide selv om de tar pillen til rikig tid... Ingen som ikke har tatt pillen til riktig tid og har blitt gravide? :-) Det må da være flere enn meg som glemmer? (eller kanskje man aldri blir gravid hvis man glemmer en pille... :-p)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Jupp, 2 ganger..Første gangen var trolig pga at jeg gikk på antibiotika og da blir jeg så gæli i magen..Andre gangen var jeg ganske nøye..Spiral neste ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå