Gå til innhold

Hjelpes.. bare jeg som syns dette er drøyt??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i det siste hørt om flere som kjøper ipod touch og ipad til barna til jul? Helt greit det hadde barna vært større, men her er det snakk om 2-4 åringer!!!

Jeg syns dette er drøy, og det oppfordrer barna til og sitte i ro.. Hva med og heller kjøpe leker som aktiviserer barna?? Lenge leve fremtidig fedme sier jeg bare!

Mitt barn får låne min ipod og ipad til og spille på av og til, men aldri om han hadde fått dette til seg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg, det er drøyt! Her får ungene låne Ipad og Iphone for å spille på av og til, å kjøpe dem en egen er helt uaktuelt!

Skrevet

Og poenget er....?

Mine barn i alderen 3 til 6 har DS. Det betyr jo ikke at de er mindre aktive av den grunn. Spørs helt om det kommer i tillegg til annen stillesittende aktiviteter eller isteden for. Mine unger er kjempeaktive uansett; de går i aktivitetsbarnehage og har fritidsaktiviteter i tillegg. Vi er mye på tur og i aktivitet i helgene sammen med barna. Ser absolutt ikke problemet med at de får sitte stille en halvtime når og da......

Hva er egentlig forskjellen på å låne din eller om de har selv? det er jo den tiden de bruker som er avgjørende, ikke hvem som eier produktet. Foreldrene må ta ansvaret for å begrense bruken uansett dersom ungene ikke klarer dette selv.

Skrevet

Synes det værste er strålingen. Nå er det bevist at mobilstråling kan gi/øker tjangsen for å få hjernesvulst. Når en ser økningen på hjernesvulst blant yrkesaktive som bruker mye mobil og tenker på at de ikke hadde mobil før ca 1990... Hvordan vil da økningen bli i fremtiden, når barn ned i 4 årsalderen bruke mobil daglig? Skremmende.

Hvordan foreldre da kan forsvare å gi små barn mobil, er for meg helt uforståelig.

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Jeg ser ikke forskjellen i at ungen spiller på din eller sin egen ipod/pad.

Min 4-åring har en egen DS. Det betyr ikke at han får spille noe mer enn om DSen var min og han fikk låne.

Så egentlig er jo du akkurat like ille, som stiller spillmaskinen til disposisjon og dermed bidrar til inaktivitet.

Forresten så har ungen min både sykkel, klatrestativ i hagen og med på allidrett mm. Så det at han har en DS har ingen betydning for den fysiske aktiviteten. Akkurat som med ditt barn, som er fysisk aktivt og får låne din ipod.

Skrevet

Hvorfor har du Ipod og Ipad? Luksus som du bruker på deg selv? Kunne du ikke heller brukt tiden på noe fornuftig? Sying, hekling, trimme, gjøre husarbeid..

Du er ikke bedre selv.

Skrevet

12:05, du skriver "Nå er det bevist at mobilstråling kan gi/øker tjangsen for å få hjernesvulst. "

Bullshit. Dokumenter det du skriver er du grei.

Skrevet

Bullshit? Hvorfor sier du det? Følger du ikke med i media?

Hvorfor skal jeg bevise noe for deg? Du kan nå bevise at det ikke gir det istede, du som er så påståelig.

http://www.nmf.no/underside.aspx?articleid=2725&pageId=199&news=1

400% større sjanse for hjernekreft blant tenåringer som bruker mobiltelefon. Og jo yngre barnet er, dess dypere inn i hjernen trenger strålingen pga tynnere hodeskalle.

- Mobilbruk i over 30 minutter i 10 år øker sjansen for hjernekreft.

- mobilstråling forårsaker uopprettelig skade på menns fruktbarhet, med en reduksjon i sædcelleantallet på 30 %.

http://www.kreftforeningen.no/aktuelt/10__rs_mobiltelefonbruk_dobler_risikoen_for_hjernesvulst_16455

Skrevet

gjør folk det??

det er drøyt! min 3åring har ikke bruk for Ipad... han får rattkjelke :o)

Skrevet

Selvfølgelig har de noe og si om det er hans eller min! Unger lærer svært tidlig hva som er deres og hva som er andres, og at andres ting er det begrenset tid på det vet de fleste barn.

Og skulle mitt barn få en ipad, så er det jo hans og jeg kunne da ikke nekte han og bruke det når han vil, ville jo ikke nekte han etter en tid og leke med feks. togbanen sin.

Og nå vil jeg faktisk si at en ds og en ipod/pad er stor forskjell på, ds er laget for barn, det er ikke ipoden/paden.

HI

Skrevet

Mitt barn på 20 mnd har ipad, og for oss er det et fantastisk utviklingshjelpemiddel.

Skrevet

ehhhhh...JO DET KAN DU. Selvfølgelig kan du det!!!

Det å være foreldre handler jo ofte om å sette begrensninger. DU kan fint sette begrensninger på bruke av slike ting selv om de tilhører barnet!!

Forskjellen mellom DS og Ipod er at førstnevnte kun er laget for spill, mens en Ipod i tillegg har andre egenskaper. vedrørende salg, så markedsføres de for ulike grupper, men Ipod er også for barn altså.

Her bruker de Ipod på skolen i 2,klasse som en del av undervisninge. de har klassesett med Ipod på skolen:)

Skrevet

iPad, i Phone i bla i ditt i datt...

hva er egentlig iPad?

I phone er en telefon.

JEG er 24 år og jeg har IKKE pad..... ingen planer om å skaffe meg det heller, aner ikke hva man bruker det til?

Bedre å kjøpe BRETTSPILL til barna... eller ski, skøyter, osv osv...........

Skrevet

Barn trenger vel egentlig å utvikle seg på sitt eget nivå.. Det trenger å bli stimulert på annet vis.. Hva med byggeklosser, kapla, duplo, briotogbane, brettspill osv osv osv.. kjelke, akebrett... osv.

Jeg er 36 og mitt eldste barn er 12... har fire barn.. INGEN av de har noe av dette her.. eldstemann har dog en helt alminnelig mobiltlf. uten kamera, uten internett.. men en han kan ringe med dersom han trenger det.... (og med kontantkort.)

Skrevet

er seriøst flau på vegne av de som kjøper iphone til sine 3, 4 år gammle barn,,,små kvalmt

Skrevet

Å herregud...du skal få skikkelige drittunger ser jeg. Selvfølgelig skal DU sette GRENSER for hva barna dine driver på med.

Så den dagen dere investerer i PS3 og det da er julegave til barna - kan de spille 10 timer pr dag? Fordi de eier den??

Hallo, bli tørr bakom øra! Dette virker lite gjennomtenkt HI.

Skrevet

Huff, så dumt å være så bastant og dømmende... Det å være skråsikker på ting man ikke har sett fler aspekt av er en dårlig kombinasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...