Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Gutten vår fikk fot, hånd og munnsyken på søndag. Det har gått mest utover munnen, men han har også litt blemmer på rompe, hender og tærne. Tror han har en ganske mild grad av det for han har ikke hatt noe særlig med feber. Noen som har erfaring med dette? Han er hjemme fra barnhagen disse dager, og blir nok det i morgen også.
magedans Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Vi har ikke hatt det, men nære venners barn hadde tidligere i høst. Mener de måtte holde sine hjemme til det ikke kom nye blemmer/ ikke var åpne sår. Det er visst veldig smittsomt. Om han får mer feber teller det også selvsagt med. Men jeg regner med de kan svare deg om du ringer barnehagen Håper gutten din snart blir bedre!
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 22. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar:) Smitten på dette har herjet noe voldsomt i det siste hvor jeg bor. Det er derfor jeg ikke har gått til legen siden jeg vet hvordan det ser ut. Han er feberfri nå, men tror jeg holder han hjemme i morgen også. Mye bedre enn å risikere smitte på alle andre;)
♥Tullerusk♥ Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Hadde holdt hjemme til det er borte i munnen... Denne sykdommen smitter lett...Så pass på å vaske godt og sånt...
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 27. november 2011 #5 Skrevet 27. november 2011 Har hørt at det er omtrent samme prosedyre som ved vannkopper hold barnet hjemme til det ikke kommer flere nye blemmer, eller de er uttørket håper barnet ditt blir fort friskt go bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå