Gå til innhold

Røykeslutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil slutte å røyke!!

Har en åpnet pakke, tatt en røyk i dag. Gjør jeg lurest i å hive hele pakka, eller vente til den er tom, og så ikke kjøpe en ny?

Sluttet på dagen under graviditeter, men var dum nok til å begynne på igjen etter ammeslutt. Så jeg vet jo at det går.

Tips jenter?? (Er ikke gravid, og skal heller ikke bli det igjen.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, kom igjen da dere!!! Jeg kan da ikke være den eneste her inne som vil/ har sluttet??

Skrevet

Bruk den siste pakken nå til å være bevist på hver eneste røyk du tar. Røyk gjerne med andre hånden. Si inni deg at nå skal jeg slutte!

Kjøp litt nicotin tyggegummi(2-4mg) for den første uken etter, du vil få nicotinen men ikke "røyksmaken"-som vil bli savnet. MEN vær klar på ovenfor deg selv, at tyggis er en midlertidig løsning!

Evt et nicotinplaster kan hjelpe deg psykisk over kneika.

Lykke til!

*sluttet for to år siden,uten å være gravid. Sluttet med snus for 5mnd siden fordi jeg var gravid ;) *

Skrevet

Den med å røyke med andre hånda var lur :D Blir jo mer brysomt da!

Vil legge om livet mitt litt, kutte røyken, bli mer aktiv og mer bevisst på hva jeg spiser. Jeg er flink når det kommer til mat og aktivitetsnivå for ungene, elendig når det gjelder meg selv. Og sånt blir man jo ikke noe bra forbilde av..

HI

Skrevet

Kjempebra om du klarer å være så motivert! :)

Det vil bli anderledes når du ikke har svangerskapet til å motivere deg, men prøv å husk at du klarte det da -du vil klare det nå også! :)

...og om du skulle sprekke, så er det ikke verdens undergang. Da bare prøver du igjen, og er litt strengere imot deg selv når suget kommer. Den tanken hjalp iallefall meg, for det nytter ikke å stresse over at man ikke kan røyke. Ta en dag av gangen :)

11:23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...