Gå til innhold

M

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik virker det i mange innlegg på dette forumet... "Du kan ikke regne med at mannen er tankeleser og finner ut at han må hjelpe når du ikke har sovet i 6 måneder og er utslitt og syk", "du kan ikke forvente at mannen gjetter det og det".

Er det virkelig slik at menn er totalt blottet for empati, eller driter i kjærestene sine? De fleste klarer å se når noen er syk, dratt i trynet eller utslitt. Man ser syk ut, og kun idioter klarer ikke å se det. Når man elsker noen, vil man automatisk stille opp for denne personen når han/hun sliter big time. Hvorfor lager dere unnskyldninger for disse udugelige mennene som ikke bryr seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn er generelt sett ikke blottet for empati og ikke driter dem i oss. Ikke alle. MEN dem må ha ting i klar tekst og noen ganger med teskje. Det er bare sånn de fleste av den "arten" der er. Nytter ikke å gå rundt grøte for det skjønner dem som regel ikke. Klar tale funker best, da blir det heller ikke missforstått.

Skrevet

Så når min venninnes mannlige kolleger og menn til hennes nabodamer ser at hun er utslitt og syk, og hennes egen mann ikke ser det, er det fordi den "arten" er slik, eller fordi mannen ikke gidder å hjelpe til?

Skrevet

Min eksmann så aldri at jeg var syk, trengte hjelp, var sliten osv. Og når man sa ifra i "klartekst" fikk man beskjed om at jeg bare syter og må slutte med det, alle er jo syk en gang i blant bla bla bla... Alle andre kjerringer klarer det... Er en grunn til at han er en eks for å si det slik :P

Skrevet

Faktisk ja. Mange menn ser ikke hvordan sine nermeste har det. Men kollegaer og andre venner ser det gjerne. Slettes ikke sikkert at kollegaene og vennene ser sine egne partnere på samme måte nei.

Enkelte menn, også kvinner, er totalt blottet for empati og ser ikke andre enn seg selv.

Skrevet

Guttas regler; Bør henges opp i alle hjem og alle damer bør virkelig innrette seg etter disse...:

1. Toalettsetet kan beveges! Du er stor jente nå; er det oppe, legg det ned! Jeg trenger det oppe, du trenger det nede. Klager jeg når du lar det ligge nede? ...

2. Kom med et problem kun hvis du vil ha hjelp til å lø...(tharr be more)se det. Det er hva vi gjør. Sympati har du venninner til.

3. En hodepine som varer 17 måneder er et problem. Gå til legen!

4. Alt vi sa for 6 måneder siden er utilgjengelig i en krangel. Faktisk blir alle våre kommentarer annullert og ugyldige etter 7 dager!

5. Hvis du ikke vil kle deg som en undertøysmodell, ikke forvent at jeg skal oppføre meg som en såpeoperastjerne!

6. Shopping er IKKE en sport. Og NEI - vi vil ALDRI se det som en sport.

7. Gråting er utpressing!

8. Spør om det du vil ha. La meg være helt klar på dette: Subtile hint virker ikke! Tydelige hint virker ikke! Innlysende hint virker ikke! Si hva du vil!

9. Ja og Nei er helt akseptable svar på nesten alle spørsmål.

10. Hvis du tror du er feit, er du sannsynligvis det. Ikke spør meg!

11. Hvis noe jeg sa kan tolkes på to måter, og den ene måten gjør deg lei deg eller sint, mente jeg det på den andre måten.

12. Du kan enten be meg gjøre noe, eller fortelle meg hvordan du vil ha det gjort. Ikke begge deler! Hvis du allerede vet best hvordan det skal gjøres - Gjør det selv!

13. Columbus spurte ikke om veien, og det gjør ikke jeg heller! 14. ALLE menn ser i 16 farger, som Windows standardoppsett. Fersken, for eksempel, er en frukt - ikke en farge. Gresskar er også en frukt. Jeg aner ikke hva oker er.....!

15. Hvis det klør, vil det bli klødd. Vi gjør sånt.

16. Hvis jeg spør hva som er galt, og du sier "ingenting", vil jeg oppføre meg som om ingenting er galt. Jeg vet du lyver, men det er bare ikke verdt bryet....

17. Hvis du spør et spørsmål du ikke vil ha svar på, forvent et svar du ikke vil høre!

18. Skal vi noe sted, er absolutt hva som helst du har på deg fint. Seriøst!

19. Ikke spør hva jeg tenker på med mindre du er forberedt på å diskutere tema som breakdown, soneforsvar eller pupper!

20. Du har nok klær.

21. Takk for at du leste dette. Jada, jeg vet - jeg må sove på sofaen i kveld... Men visste du at menn ikke syns det er noe problem? ..det er som en campingtur.. sååå sånn er det!

Jeg tror de funker sånn som dette..

Skrevet

Det er ofte vansklig å se om noen er slitne, deprimerte eller liknende, spessielt når det kommer snikende over uker og måneder. Mange kvinner, og en god del menn også, har også en tendens til å svare "det går bra" ol når noen spør. Da er det ikke så lett å vite hvordan det egentlig står til.

Skrevet

Veldig bra!

95% av den listen fungerer for meg også.

Skrevet

Det har ikke noe med empati å gjøre. Mangel på empati er når du vet noen har det vondt, men du ikke bryr deg. Her snakker vi om evnen til å lese andre mennesker.

Skrevet

Hardu ikke få med deg at her inne på dib får alle sine menn lov til å holde på som de vil?? For ingenting er mannens feil, for han er jo bare en mann stakkar:P. det meste er faktisk DIN feil for du er en sur og kverulerende hurpe kjerring! :P

Skrevet

Altså, et menneske som ikke har sovet på flere måneder, ser ut som en zombie. Du trenger ikke å "lese" dem for å forstå at de trenger hjelp!!!

Skrevet

Min mann sier han må ha ting inn med t-skje om det er noe utover det vanlige jeg ønsker han skal gjøre. Syns det er bra han sier det slik, for da går jeg hvertfall ikke rundt og forventer at han skal skjønne noe om jeg hinter.

Men han er veldig flink, jeg trenger ikke så si jeg trenger å slappa av litt, om jeg er syk eller noe. Han kommer og gir meg ett kyss på panna og sier jeg bør gå og slappe av i senga litt, han skal finne på noe sammen med ungene.

Men vi damer skal alltid ha ting på vår måte, vi skal bare.... vi skal klare alt selv, vi skal være bedre enn menn osv. Jeg skjønner at menn ofte ikke tørr å ta mer tak i ting enn de kanskje gjør, eller lar heller være ting enn å tilby seg hjelp siden vi damer ofte kan gneldre tilbake. (merket dette etter å ha vært samboer med en dame, merket at vi damer da kan være ganske så utfordrende å være i hus og kjæreste med. Det har nok satt sine spor i forhold til hvordan jeg er sammen med min mann)

Skrevet

Personen ser ikke nødvendigvis ut som en zombie selv om hun føler seg sån. Det er heller ikke så enkelt å oppfatte når det endrer seg gradvis. Det blir litt som at ungene vokser. Siden vi foreldre ser dem hver dag legger vi ikke så mye merke til det, før buksene "plutslig" når midt på leggen.Venner og andre som ikke ser dem så ofte legger derimot merke til at de har vokst med en gang de ser dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...