Gå til innhold

Har du noen gode kjærringråd mot sopp i underlivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid hatt sopp opp til flere ganger i året, men etter fødselen er det verre enn noen gang (det er snart to år siden jeg fødte). Canesten fungerer ikke noe særlig på meg, men får en gang i blant resept på en pille som tar det ganske raskt.

Men jeg ønsker meg en måte å bli kvitt det på uten at jeg må kvitte meg med all bakteriell flora (noe som er resultatet av den pillen). Det tror jeg nemlig ikke er så sunt i lengden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Youghurt naturell. Jeg har faktisk også prøvd rømme i desperasjon, og det har også hjulpet! :)

Skrevet

Hvor mye smører du på da? Og har du bare litt utenpå, eller prøver du å få noe innover skjeden også?

Skrevet

For min del fungerer Canesten helt ypperlig.

Hvis ikke, så ville jeg heller spurt en lege fremfor å begynne å dytte yougurt inn i musen

Skrevet

Tar som regel en ca. en teskje, og smører utenpå og litt inni skjeden(bruker en finger eller to, ikke skjeen). Det lindrer kløen/svien så deilig på grunn av at det er kaldt, så for meg virker det nesten med en gang. Men bruk truseinnlegg, og det er lurt å smøre seg før leggetid og la det virke over natta.

Skrevet

Dropp gjærbakst en periode. Det virker helt fantastisk på meg, og jeg har slitt med sopp hele livet.

Skrevet

Man får det igjen og igjen etter behandling med canesten o.l.

Jeg fikk homøopatmedisin og her er det ikke kommet igjen enda :) Er over 5 år siden nå, deeeilig.

Skrevet

Takk for mange gode svar - da skal jeg prøve meg litt fram:-)

Skrevet

Ikke kjerringråd, men effektivt råd likevel;-) Kutt ut tampongen og kjøp deg en divacup/mooncup el. Vips voila er problemet vekk tenker jeg.

Skrevet

Jeg slet mye med sopp helt til jeg sluttet med tampong. Byttet til bind/mooncup og du verden for en forskjell!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...