Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Hvor stor er deres 4.5 måneders babyer? Får alltid kjeft på helsestasjonen av helsesøster pga vekt, og bekymring på størrelse... H*n er 10 kg og 70 cm lang...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Husker ikke helt men min på 10 mnd er 8,3 kg og 70 cm lang. Liten og tynn, altfor tynn mener jeg. Helsesøster sier ingenting. Barnet er langt så klarer ikke se at det er noe problem? Hvordan ser kurven ut på dataen dems da? Barnet ligger jo langt over i høyde!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 H*n er for tung og lang i forhold til alder... men vekt i forhold til høyde er grei, noe over midt grafen, men ikke ekstrem.... H*n er tynn, har fått i det siste babyvalker som de pleier og ha. Helsesøsteren er mer opptatt av vekt i forhold til alder enn i forhold til lengde, så hver gang jeg er der så er det på ny krangel ang. dette... Jeg har fra to andre helsesøstre at vekten er ikke noe problem, i tillegg til en lege. så begynner og lure om hun jeg har er helt på jorde... HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Av og til må man bare jatte med dem. Du kan jo ikke akkurat krympe sønnen din... hehe. Er dere ganske høye i familiene til babyen?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 " men vekt i forhold til høyde er grei" sier du, da ser du selv at hun er litt ute å kjøre. Har selv møtt på helsesøster som skulle tvangsfore barnet mitt med mat fordi barnet hadde gått ned 600 g. Hun ville ikke være med på at grunnen var at barnet startet å gå 1 mnd før og hadde turbofart fra første steg! Føltes veldig ubehagelig som førstegangsmamma, for man tror på fagfolk. Ser i ettertid at hun var helt på jordet, og har snakket med andre helsesøstre om det. Men forstår at du ikke klarer å la være å tenke på kritikken:( Så lenge du ikke trykker i barnet mer mat enn nødvendig skal du ta det helt med ro. De regulerer maten selv når de er små.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Virker som jeg blir nødt til det... Vell... kan vel si at jeg er den eneste unormale høye, resten av familien er normal i høyden. HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Er det en mulighet å bytte helsesøster? På de minste stedene er det bare en helsesøster, jeg er klar over det. Eller du kan velge å holde ut kontrollene, for kontrollene blir etter hvert sjeldnere. Om de ikke setter dere opp på ekstrakontroll da...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Det er litt mye i vekt, i forhold til høyde også...... Får hn MME og kanskje du er begynt med grøt? Jeg har lange barn, som har vært sånn siden de var født. Og ingen av dem har vært i nærheten av den vekten som 70 cm lange.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #10 Skrevet 21. november 2011 Fikk vite at vekten var fin i forhold til høyde av de andre... Hun jeg er fast hos ser knapt på den... Tror jeg må bare slå meg til ro med at hun er bare helt på jorde, og tåle kritikken for hver gang jeg er der :/ Ungen eter det h*n vil ete, jeg ser an hvordan hun spiser. Så overforer ikke, i tillegg til når det skjer så kommer det overflødige opp Fikk beskjed om å blande ut melka til ungen, ungen hadde en gang ikke babyvalker da jeg fikk den beskjeden.... HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #11 Skrevet 21. november 2011 H*n får grøt med vann (har litt melk i for ellers nekter ungen og drikke den, og gir jeg vanlig mme til så blir det sterk lukt av bleien). Ungen er tynn, men tung som en stein. Vikaren jeg var hos, helsesøsteren hos Amateah (går fast og hun ene der har jobbet som helsesøster) og legen min er ikke bekymret pga at ungen ser tynn ut. Mens den faste helsesøsteren nærmest jublet da ungen gikk litt ned i vekt en gang. HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Da eldstedatteren min var ett år veide hun akkurat 10 kg og var 74 cm lang. Hun var virkelig ikke tynn. Hadde bilringer på både lår og armer, og var i det hele en blubben unge. Jeg synes at du skal være obs på vektutviklingen. Man skal selvfølgelig ikke slanke barnet, men følge med slik at det ikke ender med et vektproblem.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #13 Skrevet 22. november 2011 Ungen her har fått bollekinn, og babyvalker på lårene... Det er alt, ingen bilringer, tykke armer eller slik som det pleier og være med unger som er sett på som tykke... Spurte helsesøsteren hvor h*n var for tung, h*n pekte på grafen på pcen... Vektutviklingen har vært like ekstrem som lengden... Fikk kun en gang påbemerket utviklingen, men hun konkluderte i stede med at h*n bare var for tung. Vikaren som var for henne var ikke bekymret i det hele tatt, fikk beskjed: h*n er tung nå, men ingen fare når h*n begynner og gå så raser det av han/henne. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå