Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Til helga skal vi kjøre 50 mil med babyen vår, vi gjorde dette for en måneds tid siden også og det var bilturen fra helvete..hadde sykt dårlig samvittighet for lille jenta vår, vi stoppet kjempemange ganger underveis, ammet, byttet bleie osv. jeg satt baki med henne og prøvde å underholde henne men det hjalp lite. Nå gruer jeg skikkelig for turen vi skal ta igjen og denne gangen skal vi kjøre begge veier (sist tok vi fly en vet men det kan vi ikke nå). Blir en langhelg så de to turene blir temmelig tette også. Kan det muligens være slik at hun liker det litt bedre nå når hun er litt eldre? Er nesten 3 måneder nå, Uff gruer meg sånn, skulle ønske hun kunne ligge i fanget mitt på turen for da hadde det ikke vært noe problem, men hun liker overhodet ikke å sitte for seg selv og hylskriker skikkelig slik at hun blir kjempesvett. Noen gode råd? Angrer på at vi skal i det hele tatt, men er en tur vi må ta.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Kan jo tenkes at hun blir bilsyk. Er det slik at hun skriker det meste av turen hadde jeg testet en bilsyktablett. Bedre for dere og bedre for henne.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Kanskje tilvenne henne til å ligge alene?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Ja hun skrek veldig mye av turen sist, men sluttet med en gang jeg tok henne i fanget når vi stoppet, en del ganger greide jeg å synge/roe henne i setet med smokk og trøst men fælt at hun skrek så veldig. Hun begynte som regel å skrike med en gang vi satte henne tilbake i setet så virker som det er å sitte der som er problemet og ikke at hun er bilsyk? Ja har prøvd lenge å tilvenne henne å ligge alene men det er sakte fremskritt og nå er det ikke mange dagene til vi skal dra :/ Men hun ligger mer alene nå enn hun gjorde sist iallefall. Huff håper jeg blir positivt overraska.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Et ekstraspørsmål hvis noen har tid å svare: blir det best å ha på henne ullbody og strømpebukse eller bare vanlig bomull, hun skriker til hun blir så svett i bilsete og er generelt veldig varm av seg, tenker at ull puster jo, men man blir kanskje veldig varm i det også? Skal ta med skifte også til underveis da.. Tenkte å ta bort solskjermen, kanskje det hjelper at hun får sett litt ut, + masse leker til å underholde..uff gruer altså, det er en 7 timers tur til vanlig som fort kan bli 9-10 med henne tenker jeg :S
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Bruk ull. Bomull blir kaldt og ekkelt når det blir vått.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Skriker hun så mye som du skriver bør dere virkelig ikke ta henne med på slike turer. Har dere fått barn skal deres velferd gå foran hva dere vil.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Nei vet men har rett og slett ikke økonomi og mulighet til å ta fly denne gangen og er en veldig viktig grunn til at vi skal dit. Takk for svar ang ull.
Gjest Juliea+gullet07.03.11 Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Sjekket om hun har noen låsninger? Kanskje hun rett og slet syntes det er en smertefull stilling å sitte i? Mille hatet å sitte i bil første mnd´ne til jeg fikk hastehenvisning til manuell terapeut som knakk opp, var en lang prosess, men merket bedring i bilen allerede etter en behandling. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #10 Skrevet 22. november 2011 Sånn har vår minste jente vært og på biltur, med en gang vi satt henne i bilsetet var det hyling, så og si fra hun var født. Hun tok ikke smokk når hun var baby (gjør det nå i en alder av 13 mnd...hehe). Endte med at vi kjørte på natta for da sovnet hun...etterhvert, storessøter sovnet etter en time, mens hun kunne holde på i 2-3 timer. Våre jenter har sovet hele natten fra de har vært 2 mnd uten mat så vi gjorde det, og det gikk veldig greit egentlig. Så hvis det er en mulighet så hadde jeg gjort det, litt slitsomt å kjøre om natten og når man er fremme så kan man bare sove et par timer før man skal opp, for ungene har jo sovet sin del....hehe.. Lykke til, vet godt hvordan du har det, ikke morro.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #11 Skrevet 22. november 2011 Vi har vært hos fysioterapeut med henne like etter den fæle bilturen sist og nevnte det at hun gråt mye og spurte om vi ikke burde ha henne på sånne lange turer osv, hun sa det gikk greit når det var en gang i blant og ikke noe som skjedde hver dag og vi fikk bare ta mange pauser, men kjøre på når jenta sov. Hun sa også at nakke og rygg virket helt ok, så håper det stemmer.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #12 Skrevet 22. november 2011 Ja vi har tenkt litt frem og tilbake om vi skal kjøre på natta, men er en såpass lang tur og blir bare pappaen som skal kjøre og han er på jobb først så blir litt for slitsomt å kjøre natterstid da. Jenta tar heldigvis smokk så greier å roe henne på den en god del. Takk for råd iallefall, håper det går bedre enn jeg frykter. Tenkte jo babyer likte å kjøre bil jeg, hørte om så mange som brukte bilen som sovemedisin, men det var før jeg fikk barn selv Håper bare dette er noe som kan gå over med alderen, gjorde det det til deg 22:17 ? Ble det bedre eller bare verre når de ble større?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Hei igjen! Ja, kan skjønne det blir slitsomt å kjøre når man har jobbet og, men har gjort det og vi, kanskje ikke helt optimalt, men jeg kjørte selv litt og da. Hun er nå 1 år og det går noe bedre, siden hun da tar smokken Men vi har ikke kjørt så langt som vi gjorde i sommer (56 mil) enda, så vet ikke hvordan det går nå, men hun er ikke super glad i å kjøre, det er hun ikke. Nå er jo din såpass liten enda, men vi kjøpte DVD spiller til begge unga i bilen, og det hjelper litt, hun følger med en liten stund da...hehe..så det er et lite tips når hun blir større
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Jeg har ingen gode råd, annet enn å bli hjemme eller ta fly. Vi har kjørt 70 mil tur/retur 3 ganger (en gang tok vi fly en vei) etter vi fikk barn, første gang da han var 3 mnd, 2. gang ved 6 mnd og siste gang da han var 1,5 år og nestemann var 3 mnd. Vi har alltid delt turen i 2 og overnattet underveis, det er absolutt på grensen å kjøre 50 mil med et så lite barn som i tillegg er utilpass. Det å legge i vei på 50 mils tur på vinterføre med et 3 mnd gammelt barn vitner om i beste fall ubetenksomhet, i verste fall galskap. Beklager. Ta fly, det er det eneste fornuftige. Om dere ikke har råd, så får en person bli igjen hjemme. Husk også at bensin, bompenger og mat underveis på en 50 milstur drar avgårde en del penger (evt. smør matpakke og hell kaffe på termos og ta med springvann på flaske), slik at kanskje flybillett ikke blir så ille uansett.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2011 #16 Skrevet 27. november 2011 Hei vil bare oppdatere nå når vi er hjemme igjen. Det gikk utrolig mye bedre enn forventet/fryktet. Vet ikke om det var fordi hun er litt større nå enn hun var sist vi kjørte eller om vi greide å finne en fin rytme underveis, men det ble fire stopp begge veier der vi ammet og skiftet bleie. Skiftet også ullbody i blant da hun blir veldig svett i det bilsetet. Jenta smilte og "pratet" og sov mye av turen og hadde noen uroligepisoder men de forsvant igjen så snart vi stoppet og lot henne strekke litt på seg/få mat/skifte. Kanskje dette kan oppmuntre noen andre som har/ har hatt det på samme måte, vi opplevde iallefall en helt annen baby nå enn sist vi kjørte, og godt var det! Hadde med en del leker som jeg underholdte henne med i noe av våkentiden, det var også gull verdt Uansett er jeg glad turen er overstått! Blir godt med rolige hjemmedager nå. Takk for gode råd! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå