Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Julebord med jentene og alle skal ha med en rett hver. Dagen etter skal jeg ha hele slekta på bursdagfeiring for lillemor, så gjerne noe lettvint;)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Kjøp tynne lefser - smør på smørost. (gjerne philadelphia), ha på røykalaks og basilikumblader og rull sammen. Del opp i passelige munnfyller. Enkelt og kjapt og godt:)
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 bruchetta, er ikke helt sikker på hvordan det skrives.. ser det er feil
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Tannpirkere (uten smak) med grønne oliven og en ostebit. Men det er fordi jeg elsker både oliven og ost.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Asparges med spekeskinke og parmesan liker jeg veldig godt. Veldig enkelt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Albondigas! Kjøttboller,eventuelt lammekjøttboller i en veldig god tomatsaus. Smaker fantastisk,er lett å lage,og er alltid en hit hos alle!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #9 Skrevet 21. november 2011 Saltbakte småpoteter med dipsaus!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #11 Skrevet 21. november 2011 Quesedillas: Del kylling filet opp i biter. Stek i pannen med smør og MYE Hindu tandoori kyllingkrydder. (krydderet er fantastisk godt men krever at du bruker ganske mye for at det skal bli godt. (Smak til) Ta en lefse og strø på revet ost og kyllinbiter, legg en lefse på toppen. Varm på tørr stekepanne - svak varme. på begge sider til osten er smeltet og lefsene henger sammen (ikke sterk varme for da blir tortilla lefsene brent.) Del opp i 4 - 6 eller 8 biter (avhengig av hvor mye/mange du lager. Jeg pleier å dele i 6 ) Hvis du vil ha ekstra piff i dem kan du lage en saus der du tar salsa (medium eller sterk - avhengig av hva du foretrekker) og blande med rømme. Smøre på lefsen før du legger på osten og kyllingen) Istedet for kyllingbiter kan du bruke kjøttdeig med tacokrydder. Smaker like godt varm som kald. Hvis du vil servere de varm kan du gjøre de klar på forhånd. Legge de i en ildfast form med aluminiumsfolie rundt og varme de i stekeovnen rett før servering.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #12 Skrevet 21. november 2011 Enig med hun som skriver asparges. Kok fersk asparges knapt møre, legg dem på et fat, ha over litt god olje, flaksalt og grov pepper, spekeskinke revet i biter ( jeg foretrekker Serrano) og så ferskrevet Parmsan over. Hele greia er lagd på 10 minutter og er knallgodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå