Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Gutten min er fire år og en helt utrolig herlig liten kar. Han er en normal unge som prøver seg som alle andre unger på å ikke gjøre som mora sier. Jeg føler han trasser meg på det aller meste, skal absolutt ikke gjøre som jeg sier til stadighet. Jeg er tydelig og bestemt og konsekvent. Likevel lærer han ikke. Jeg blir selvfølgelig frustrert og lei og oftere og oftere blir jeg rett og slett sint. Føler jeg har brukt opp alle mulige lure triks og har snakket mye med han uten å nå inn. Problemet er nå ikke gutten, men meg selv! For jeg blir så utrolig sint. Det formelig svartner for meg og jeg må desverre innrømme at jeg kakker borti han og sier noen stygge fraser. Hva slags hjelp kan jeg få for sånt? Jeg innser jo at det er jeg som må klare å besinne meg. Det er lettere sagt enn gjort :S
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Hva mener du med at du kakker borti han? Hva konkret gjør du? Om du ikke klarer å beherske deg når det kjæreste du har i livet trasser deg, trenger du hjelp og det fort! Ta kontakt med helsestasjon, fortell akkurat det du gjør her og si at du må ha hjelp. Et lite barn tåler å få tilsnakk og konsekvenser, men skal ALDRI bli skreket til eller brukt fysisk vold mot. ALDRI!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 jeg lurer også på hva du mener med å "kakke" borti han? Jeg føler også att "jeg mister besinnelsen" til tider... Spes viss datteren min har vært trassete hele dagen..! Da kan jeg også bli overdrevent sint og rope til henne att hun må slutte osv... får selfølgelig dårlig samvittighet etterpå, og de gangene jeg føler att jeg virkelig overdriver så sier jeg unnskyld til henne og forklarer hvorfor jeg ble så sint... Men tilbake til deg;-) du kan jo få time med psykolog viss du virkelig føler du ikke har kontroll?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Med å kakke borti så kakker jeg borti med pekefingeren når jeg kjefter. Synes ikke selv at det er det samme som å slå, det er ikke hardt, og det er mer som å dulte borti. Det oppleves selvfølgelig nedrig for gutten, ser jo det. Huff, jeg vil jo ikke være slem med han, så det er jo derfor jeg ønsker å finne en måte å besinne meg på før det evt blir verre! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå