Gå til innhold

skal vi skape litt liv hær da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvilke koselige juletradisjoner har dere? slike - hvis vi ikke gjør dette, blir det ikke jul-tradisjoner?

vi har julestrømpen, den må jeg ha! klementiner, julehftet, godterier :D

på lille julaften pynter vi treet, så drar vi til mamma og pappa å spiser spekemat og ser på hovmesteren! også får jeg og mamma lillejulaftengave ifra pappa :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh som jeg gleder meg til jul. Har så lyst å pynte nå...Julemusikken spilles for fullt allerede da!

Det vi må ha/gjøre her i huset er: pynte sammen 1.des, lage pepperkakebyggverk(kirke/hus el lign, iår har ungene lyst å lage borg...), se på Tre nøtter til askepott, riskrem med mandel i etter julemiddagen, nisse som kommer snikende rundt hushjørnet med gaver til ungene, høytlesning av juleevangeliet, pynte treet lillejulaften.

Skrevet

det jeg må ha for å komme i julestemning kan jeg desverre ikke styre selv. Jeg må nemlig ha SNØ!!

Har hatt noen juler uten snø, og da var jeg heller ikke i stemning. Ble bare trist av å stå ved vinduet og se på adventstakene med grønn plen i bakgrunnen:-(

Om det snør i oktober er jeg øyeblikkelig i julestemning=)

Det er faktisk det eneste som er veldig viktig for meg. Vi har jo andre tradisjoner, som ribbe, julestrømpe, juletrepynting på lillejulaften osv, men det er snøen som er viktigst. Og det ser ikke særlig bra ut til nå iallefall!

Skrevet

Jeg er nok ganske lik deg der, Hufsla:) For å komme i riktig julestemning må jeg ha snø. Så jeg ønsker meg veldig snø til jul!

Ellers må juletreet pyntes lillejulaften, og da ordner vi med alt som skal være klart til julaften. Legger fram pakkene og rydder det fint til den store dagen. Selve julaften skal være kos! I år får ungene en felles gave når de står opp. Gleder meg veldig til det:) Har ikke startet noen julestrømpetradisjon enda. De får pakkekalender hele desember og på julaften får 4-åringen og 2-åringen gave begge to, så da kan de kose seg med det:) Blir clementiner og god frokost, kanskje litt julegodteri:) Bruker hele dagen på å lage julestemning. Har vi tid tar vi gjerne en tur i kirka på familiegudstjenesten. Syns det er en koselig tradisjon:)

Skrevet

ja! snø er viktig! :)

Skrevet

Åhh jeg er håpløs med jul.... Det er så koselig. I dag spilte de julemusikk i en klesbutikk og en tåre trillet. He he ble så glad av å tenke på første julen som en liten familie. Må le av meg selv.

Vi pynter i starten av desember. Fra barndommen hadde vi en adventsnisse som sto i gangen. Han fant på mye rart. Noen dager lå det pakke ved han, andre ganger lapper, skattekart, kino billetter, ingredienser til baking, spill osv. Vi hadde kalender i tillegg, men bare sånn sjokolade kalender. Ikke alltid det lå noe hos nissen, for man måtte jo ha vært snill...... Gode minner med denne nissen. Den hadde ofte aktiviteter for hele familien. Blir ikke jul for meg uten den!

Må si meg enig med snø også. Det er viktig! Og kirken faktisk. Går kun på julaften. Liker julesanger og følelsen av samhold, glede og mange kriblende barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...