Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 hva er symptomene på blodforgiftning og når vet man at man har det?:S nei, jeg kan ikke google pga det er et eller annet rart med google....
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 høy feber og dårlig allmenntilstand hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Sepsis kalles også blodforgiftning. Det er en alvorlig sykdom der bakterier er kommet over i blodet, og der infeksjonen har spredd seg til mange av kroppens organ. Dette fører ofte til kraftige febertokter og frysninger, og allmenntilstanden blir relativt raskt betydelig redusert.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Det er typisk at temperaturen svinger, og at man derfor veksler mellom svettebyger og frostrier. Ellers pleier forværringen å skje fort. Man kan også bli forvirret og få nedsatt bevissthet. Man vet ikke at man har det før man har tatt spesielle blodprøver (blodkultur), men på den minste mistanke hadde jeg ringt legevakta. Dette er en tilstand som er dødelig om den ikke behandles fort, helst med intravenøs antibiotikabehandling.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Har du blodforgiftning er du dødssyk! Du greier ikke snakk, tenke, handle. Du er faktisk da døende. Høy eller lav kroppstemperatur Vanvittig lavt blodtrykk Rask puls Rask pust Resten viser seg med blodprøver. Om du eller noen frestår som så syk de aldri har vært før. Helt elendig kan de ha blodforgiftning.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Trenger ikke å være så dårlig som nevnt over. Kjenner to som har hatt det, ingen var så dårlig før behandling. Begge fikk den blå streken som følger blodåra. Ene fikk beskjed om hadde han kommet 1-2 timer senere hadde de nok ikke reddet han. Han dro selv til legevakt.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Jeg har altid hørt at et typisk og klassisk tegn er den blå/røde stripen som føler blodåren. Men er ikke sikker på at det gjelder altid. Er du redd for dette bør du ringe legevakten å spørre om råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå