Gå til innhold

Frustrert student i praksis!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en dråpe i havet i forhold til hva andre sliter med, men jeg få det ut..

 

Jeg er i praksis nå siste året på sykepleien.. I samme praksis er det også en annen student. Det har blitt mye sånn at "dere studentene kan gjøre det" eller "du kan jo gjøre det, eller så kan dere gjøre det sammen dere studentene". Vi har jo gjort som vi har fått beskjed om, men så er det noen av personalet som har reagert på at vi har vært mye sammen. Dilter etter hverandre liksom, men vi blir jo satt på ALLE oppgavene sammen. F.eks å ta en urinprøve, det klarer jeg fint selv, men vi må gjøre det sammen likevel. Det er pga det er veldig lite oppgaver på avdelingen og vi vil jo nødig slåss om å få gjøre ting.. Men siden de setter oss sammen kan de ikke klage på at vi er mye sammen? Veilderen min kalte oss siamesiske tvillinger! Dagen etter hun kalte oss dette, ble vi tatt opp på rapporten (vi var ikke tilstede). De ansatte skulle se til at vi ikke gikk så mye sammen..

 

Nå føler jeg at jeg ikke kan være i samme rom som henne engang, siden vi er siamesiske tvillinger.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

 

Det er ikke verre en at du sier dette på neste morgenmøte da...og selv tenke at dere kan dele dere, og ta annenhver oppgave hver.

 

alle studenter har småproblemer under praksis, det går så bra så. :)

Skrevet

har dere veiledning? da hadde jeg tatt opp dette med veilederen. og eller skrevet det i veiledningsreferatet for så å "reflektere" over det og skrive hva du mener og si din side av saken. vet det er frustrerende å være i praksis. dårlig gjort av veilederen din.

Skrevet

Ta opp med veilederen din at du føler du hverken får bra nok individuell oppfølging eller får jobbe selvstendig nok når dere til stadighet får fellesoppgaver, og at du i tillegg er skuffet over at det blir brukt mot dere at dere etterkommer beskjedene dere får.

 

Veilederen din kommer nok til å sette pris på tilbakemeldingen.

 

Sykepleier som ofte er veileder.

Skrevet

HI her.

 

Ja, greit nok at alle har litt problemer under praksis. Men synes det var litt drøyt å ta dette opp på rapporten, da hun nettopp hadde tatt det opp med meg som det gjaldt. Rapporten skal handle om pasientene... Så følte det ble helt feil! Og bare det å kalle oss siamesiske tvillinger etter vi studentene har kjent hverandre i drøye to uker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...