Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Bare en dråpe i havet i forhold til hva andre sliter med, men jeg få det ut.. Jeg er i praksis nå siste året på sykepleien.. I samme praksis er det også en annen student. Det har blitt mye sånn at "dere studentene kan gjøre det" eller "du kan jo gjøre det, eller så kan dere gjøre det sammen dere studentene". Vi har jo gjort som vi har fått beskjed om, men så er det noen av personalet som har reagert på at vi har vært mye sammen. Dilter etter hverandre liksom, men vi blir jo satt på ALLE oppgavene sammen. F.eks å ta en urinprøve, det klarer jeg fint selv, men vi må gjøre det sammen likevel. Det er pga det er veldig lite oppgaver på avdelingen og vi vil jo nødig slåss om å få gjøre ting.. Men siden de setter oss sammen kan de ikke klage på at vi er mye sammen? Veilderen min kalte oss siamesiske tvillinger! Dagen etter hun kalte oss dette, ble vi tatt opp på rapporten (vi var ikke tilstede). De ansatte skulle se til at vi ikke gikk så mye sammen.. Nå føler jeg at jeg ikke kan være i samme rom som henne engang, siden vi er siamesiske tvillinger.......
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Det er ikke verre en at du sier dette på neste morgenmøte da...og selv tenke at dere kan dele dere, og ta annenhver oppgave hver. alle studenter har småproblemer under praksis, det går så bra så.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 har dere veiledning? da hadde jeg tatt opp dette med veilederen. og eller skrevet det i veiledningsreferatet for så å "reflektere" over det og skrive hva du mener og si din side av saken. vet det er frustrerende å være i praksis. dårlig gjort av veilederen din.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Ta opp med veilederen din at du føler du hverken får bra nok individuell oppfølging eller får jobbe selvstendig nok når dere til stadighet får fellesoppgaver, og at du i tillegg er skuffet over at det blir brukt mot dere at dere etterkommer beskjedene dere får. Veilederen din kommer nok til å sette pris på tilbakemeldingen. Sykepleier som ofte er veileder.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 HI her. Ja, greit nok at alle har litt problemer under praksis. Men synes det var litt drøyt å ta dette opp på rapporten, da hun nettopp hadde tatt det opp med meg som det gjaldt. Rapporten skal handle om pasientene... Så følte det ble helt feil! Og bare det å kalle oss siamesiske tvillinger etter vi studentene har kjent hverandre i drøye to uker...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå