Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Har en svært lett bipolar type 2, i grunn kun slitt med en og annen depresjon, oppturene har vært kontrollerte. Men startet opp med lamictal for å bli kvitt depresjonene, joda har ikke vært deperimert etter jeg begynte, men jeg føler fint lite ellers også. Hverken glede, redsel eller sorger. Jeg vekler mellom å være bekymret, irritert og tilfreds, det er de tre "følelsene" som eksisterer her fortiden. Lyst og glede er rensket bort totalt. Tross iherdige forsøk fra mannen så er det ikke den minste tennings-gnist å spore, men for all del, han skal ha for innsatsen om ikke annet. I tillegg har jeg fått en nærmest kronisk hodepine som jeg våkner opp med hver morgen, den avtar noe utover dagen men blir aldri helt borte. Hodepinen er jo nevnt som en mulig bivirkning, men dette med redusert libido og flatt følelsesregister er jo overhode ikke nevnt i noen form i pakningsvedlegget. Jeg vet jo at medikamentet skal gjøre noe med signaler i hjernen på et vis, greit nok, men det får da virkelig være grenser for hva et menneske skal tåle for å "passe helt inn" i a4 verden, da tar jeg heller en og annen nedtur der jeg graver meg under dyna og gråter et par liter og nyter solskinnet og de glade dagene imellom, for det var flere av dem enn de grå, tunge og svarte dagene.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Ta det opp med legen din. Har vært borti flere pasienter som bruker dette, og noen reagerer sånn som du gjør. Det finnes andre medisiner du heller kan prøve, da lamictal har den effekten på deg. Hilsen sykepleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå