Gå til innhold

Hvor lenge blødde dere etter SA/MA-utskraping?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en MA i uke 14, og pga ikke alt kom ut, endte det i utskraping.

Dette er nå 4 uker siden, og jeg blør enda.

Blir ikke klok på dette, for jeg kan gå 1-2 dager uten at noe vises på bindet, før det plutselig begynner på igjen med friskt blod og mensaktige smerter. Sånn har det holdt på nå de siste 2-3 ukene.

Blir jo gal av dette, jeg vil bli ferdig med det og komme inn i normal syklus.

Er det noen av dere med "erfaring" som vil si noe om hvordan deres blødning artet seg og hvor lenge den varte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

jeg hadde ikke utskapning, men mistet. det var rundt 1 august. etter det blødde jeg nesten sammenhengende i, jeg tror det ble 2 måneder? Hadde noen dagers opphold innimellom. men plutselig ble jeg gravid ;) da hadde jeg klart å ha en liten eggløsning inni der, og så hadde jeg festeblødninger noen dager etter. så, er nok vanelig å blø ganske lenge.

Skrevet

"Problemet" mitt er jo at jeg har fått beskjed om å droppe samleie inntil jeg har sluttet å blø, men det skjer jo aldri..

Hadde samleie for 2 uker siden, da jeg altså trodde blødningen hadde stoppet- men den begynner jo på igjen hele tiden, så nå tør jeg ikke det, for jeg vil jo ikke ha noen infeksjon...

Skrevet

Hei. Så trist at du mistet.

Jeg hadde MA med utskrapning i uke 11 og blødde avtagende i 14 dager, med smerter. Legen sa da at des lengre man er på vei, des mer kan blødningen i etterkant minne om en renselse. Så når du var 3 uker lengre enn meg kan det jo være at kroppen reagerer litt som om det har vært en fødsel, og dermed blør du lengre. Til sammenligning blødde jeg 6 uker etter fødsel i uke 36.

Samtidig sies det jo at man skal kontakte legen om blødningen etter abort ikke er over innen en mnd, så jeg ville tatt en tlf til legen, bare for å høre.

Håper det ordner seg for deg fort.

Skrevet

Takk for svar.

Det rare er jo at jeg kun blødde i 3 uker etter fødsel, og etter de to SA'ene jeg har hatt før blødde jeg i 1-2 uker. Men nå er det til og fra hele tiden, i snart 4 uker... Blir jo klin gal her!

Skrevet

Kanskje du skrapte opp noe når du hadde sex?

Etter min abort (i uke 9) første gang blødde jeg i halvannen uke, sluttet å blø, hadde sex, begynte å blø og blødde av og på i 2 uker til..

La være å ha sex i noen dager etter du har sluttet å blø HELT. Sånn at du er HELT sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...