Gå til innhold

Smerter i korsryggen, begynnende bekkenløsning?


Min første 2012

Anbefalte innlegg

Smerter i korsryggen, er det et tegn på begynnende bekkenløsning? Eller er 3 mnd på vei for tidlig for å få bekkenløsning? Noen som har erfaringer med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 12 uker og har den siste uka fått veldig vondt i korsryggen... Vet ikke hva det er, men det kommer da jeg går og når jeg sitter lenge på stol...skal høre med legen hva det er på onsdag. Slitsomt å ha så vondt i ryggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å kjenne ekstra ryggsmerter i uke 10. Nå har jeg en skade i korsryggen, men har klart å holde det i sjakk med trening. Fra uke 10 så forverret smertene seg betydelig. Lege mente det kunne være begynnende bekkenløsning da eksisterende ryggproblemer gjerne forverrer seg iløpet av graviditeten. Har hørt om mange som begynte å få bekkenløsning allerede rundt 3.mnd. Fikk henvisning til fysioterapaut og skal jammen meg gå dit. Da jeg bar niesa mi på 2 mnd ble jeg så sliten etter kun 15 min at jeg måtte sette meg ned :/ Det går jo ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er i uke 11 nå og har også begynt å få smerter i korsryggen! Vet ikke va dette kommer av, men håper at det ikke er starten på bekkenløsning.. Skal til legen om 2 uker så håper hun kan gi meg svar. Jeg har også truen på trening! Viktig med sterke rygger fremover! :-)

 

Jente 19, Ulsteinvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 uke nå og begynner og kjenne vondtene fra sist gang. Begynte tidlig da og, rundt uke 12-13 startet det. Og kjenner GODT igjen smertene. Spesielt om natta på meg. Ligge jeg på magen mer en bittelitt, så får jeg "feil" svai i ryggen og får sykt problemer med og flytte meg. Plagene er værre om jeg har gått mye på dagen eller støvsuga/ vasket gulv. Det er to ting som er FYFY for bekkenplager :-/. Så pass på. Jeg gjorde ikke det, fordi jeg ikke følte jeg hadde sååå vondt i starten. Men angret noe villt senere. Fra uke 26-28 så sleit jeg med og bevege meg. Fikk ikke sove, måtte flytte liggestilling heletiden. Når jeg fant en stilling som var god så smilte jeg inni meg, 5 min og den stillingen var umulig :-/. Veldig frustrerende. Jeg endte opp på madrass på gulvet de siste 4 ukene og fødte 4 uker fortidlig, 4 uker til med de plagene så vet ikke hva jeg hadde gjort :-/. Så vil anbefale ALLE om og ta vondtene med ryggen på alvor og få hjelp tidlig. Er sikkert ikke den eneste som har hatt disse plagene. Jeg har slitt endel etter fødsel også på ferier hvor jeg har gått mye, så byferie for meg er bare utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...