Gå til innhold

"Alle" tar tidlig UL?(samme som på 1.trimester)


lin78 4herligebarn<3

Anbefalte innlegg

Her inne virker det som at veldig mange tar tidlig UL, er det noe dere betaler selv eller får henvisning av legen?

Noen spesiell grunn til at dere gjør det?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke gjort det og velger å vente til ordinær UL (selv om det føles som en evighet å vente;) )

jeg har fått inntrykk av at mange tar tidlig UL bare for å få bekreftet at det er et hjerte der inne som slår

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte å ta ul i uke 8 fordi det er mange tvillinger i familien. Betaler for dette privat, trenger ikke henvisning hos privat gynekolog. Synes det er moro å se det lille hjertet banke, og fikk bekreftet at det er et foster der inne. Gjorde det samme under forrige graviditet, og syns det er verdt pengene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på 12 ukers kontroll i går, og da var legen henrykt over et nytt UL apparat de hadde fått og spurte om jeg ikke ville prøve - selvfølgelig ville jeg det :-)

 

Hun var ikke dreven med apparatet, så følte med litt so Rachel i Friends (hvis noen husker episoden hvor hun sier hun ser babyen på UL, men så gjør hun ikke det, hihi). Så ikke noen forstørret helt bilde av noe som lignet et menneske, men så det lille hjertet som banket og at den lille klumpen bevegde seg voldsomt :-)

 

Gleder meg til ordinær UL 3. januar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke på tidlig UL første gang jeg var gravid. Da jeg var på første kontroll hos legen i forrige uke (10+3), så hadde legen fått UL-apparat og det var en student til stede, så mistenker at det var studenten som var hovedårsaken til at jeg da fikk se og høre skatten i magen <3 Noe jeg selvfølgelig er godt fornøyd med ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på tidlig ul i uke 8 men det er bare fordi jeg må følges opp nøye! så jeg fikk henvisning fra lege. jeg skulle heller ventet til uke 17 for å si det sånn ;) selv om det er morro å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på tidlig UL i begge svangerskap. Jeg vet jeg ville valgt abort dersom fosteret viste kromosomfeil eller store anomalier og ønsker derfor så god screening som jeg kan få. Det er jo nesten bare i Norge av alle vestlige land at man ikke har UL i uke 12/13 som standard i svangerskapsomsorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ikke tidlig UL forrige svangerskap men gjorde det denne gangen. Grunnen var hovedsaklig at jeg var usikker på termin. Om jeg virkelig kunne ha kjent at egget festet seg, og om jeg da virkelig var i uke 12. For datoen jeg trodde stemte dårlig med mensberegning, og det var deilig å slappe av i uke 12 et par uker før...

 

I tillegg synes jeg det er en fordel om misdannelser som f.eks. kromosomfeil blir oppdaget. Så hadde jeg nå hatt valget om jeg ville ha et misdannet barn eller ikke, som anonym beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt meg på et forskningsprosjekt om svangerskapsforgiftning, så får derfor gratis UL i uke 12. Meldte meg på prosjektet bare pga ultralyden (innrømmer det;)), ikke fordi jeg er redd for at det er noe galt, men fordi jeg er utålmodig, og vil se og høre :D

 

Tror ikke jeg hadde betalt for tidlig ul privat, men dersom vi ikke får vite kjønn på ordinær ul, kommer jeg til å bruke litt penger på 3d ul noen uker senere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...