Gå til innhold

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jar en gutt på snart 5år som har veldig trang øregang. Jeg har problem med å vaske ørene med q-tip (og ja, jeg vet jeg skal ikke lang inn).

Men det som er....han har aldri ørevoks. Og han har heller aldri, aldri hatt ørevoks. Ikke som jeg har sett iallefall. En q-tip er aldri noe gul. Hans bror må jeg vaske ørene på både titt og ofte for her bare renner det ut. Men på 5-åringen kan jeg gå 6mnd uten vaske for å se om det kommer noe voks, men det kommer aldri noe.

Er det vanlig å ikke ha ørevoks?

Jeg er bekymret for at ørevoksen blir igjen i øret. Han har tatt en hørselstest da språket hans er svært forsinket, men denne var normal. Kan ørevoks bli igjen i øret?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan det.. Nettopp fordi at øregangen er for smal.. Men prøv ørelys :) Det fungerer! ALL ørevoks kommer ut! Enten om du har smal øregang eller en hel tunell ;o)

Skrevet

Ørelys!!!! Har aldri hørt om ørelys, men skal google. Er det noe man gjør selv?

Takk for svar!

H.I.

Skrevet

Jeg har tre gutter, en med ørevoks og to uten, ikke noe problemer med hørselen på noen av de. Så tror det er veldig individuelt..

Skrevet

Kanskje best å styre minst mulig med ørene hans så lenge han ikke har plager?

Om det er noe du tenker på, kan du be legen kikke i øret hans neste gang dere er innom der...

Skrevet

Kjære vene...

Man SKAL ha ørevoks. Du trenger ikke gjøre noe.

Får han problemer så drar du til LEGEN. Ørelys kan være farlig, og som mye annet av alternativ medisin så er det bare humbug.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...