Gå til innhold

Dere som motar barnebidrag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når har dere pengene på konto. Her varierer det veldig. En stund fikk jeg de rundt 15. i hver mnd. Sist fikk jeg de rundt 26.

Når får dere de inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rundt den 15. Blir jo overført straks BF har betalt.

Skrevet

Ok, har ikke fått noe enda jeg.

Skrevet

Da er det nok fordi at han betaler senere.

Skrevet

Ok, trodde nav trakk dette en bestemt dag i mnd. (siden det går gjennom nav)

Skrevet

Om det ikke er noe penger å trekke når bidrages skal trekkes så får du kun forskuddet

Skrevet

Han betaler når det passer han. Dvs ca med 2-3 mnd mellomrom. Da får jeg minstebidraget fra nav den 10 hver mnd på 1250 kr eller hva det er. Barnefar skal egentlig betale 4000 kr i mnd.

Får aldri inn bidrag fra far til en fast dato, kommer så fort han betaler inn.

Skrevet

Jeg ble også lurt til å¨tro at hvis man tok det gjennom navi, så skulle man være garantert bidrag, men det er så feil som det kan bli.,

Dvs, man har rett på bidragsforskudd, men det er gjerne bare 1/4 av det man egentlig skal ha i bidrag.

I starten fikk jeg bare bidragsfoskudd, senere fikk jeg også bidgraget i sin helhet,

Nå betaler bf når han gidder, så det kan være alt fra en uke etter jeg skulle hatt bidraget og frem til flere mnd. Når vi nærmer oss helligdager og høytider, så pleier han å la vær å betale bidrag, fordi ha tror han straffer meg.

Men jeg har så jeg klarer meg, og heldigvis for det, da får han ikke den gleden av å sette meg i en kinig situasjon mtp barenhageregninger og sånt , som bidraget skal være med å dekke.

Skrevet

Ok, er slik det fungerer. Har nemlig opplevd å ikke få bidrag en mnd, og fått dobbelt neste mnd. Har kun skjedd noen få ganger da.

Har alltid fått hva jeg skal ellers da...

Skrevet

Jeg får de mellom 27 og 29... noen ganger har jeg ringt nav-innkreving for å høre hvor det blir av de.. og da har det hent at det har vært noe krøll med bankforbindelsen.. (har jeg fått som svar... vet ikke hva jeg skal tro, men de pleier å skjekke at de er på vei.. og det har de stort sett.. borsett fra en gang hvor sjefen til ex hadde glemt å sende inn det jeg skulle ha fra lønnen til ex og til nav innkrevning..)

Skrevet

Bidraget skal betales innen betalingsfristen, som er den 25. i hver måned til nav

Det skal være inne på din konto innen den første hver måned, hvis bidragsbetaler har betalt inn til nav. Hvis ikke får du forskudd fra nav. Men så fort pengene er betalt av bidragsbetaler så overfører nav pengene til deg.

Skrevet

Derfor jeg får inn den 15. BF betaler den 12.

Skrevet

Har aldri fått den 1. Får rundt den 15.

Skrevet

Det er slik at bidraget jeg mottar f.eks. 15. november er bidrag for desember.

Skrevet

Ok, er slik det fungerer. Jeg har liksom trodd dette ble trekt automatisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...