Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 alene, som kjærnefamilie, sammen som stor familie, med venner? vandligvis, så feirer vi annet hvert år til mamma og svigers. men i år skal vi være hjemme, bare vi 4. vi skal lage middag å kose oss! å kjenner jeg gleder meg vi har snakket litt om dette, å vi vil lage en egen tradisjon for våre barn. vi har funnet ut at det er lettere for mamma/svigers å komme på besøk til oss, enn at vi skal kjøre på besøk, med tanke på legging av guttene etc. så, hvordan skal dere gjøre det i år?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Annehvert år hos mine og hans foreldre. Første barn er på vei, så etterhvert vil jeg nok ha vår egen tradisjon i jula og kanskje heller be foreldrene mine og svigers til oss
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 Vi feirer hjemme:-) De to eldste skal til faren julaften, så blir jeg og mannen+3 små hjemme i år. Tror svigeres kommer også.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Feirer alltid hos mannensfamilie og vi har typisk jul med ribbe osv.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 i år blir det bare vi 4 som skal feire sammen. mamma skal til sin svigerfar. og svigers hadde vist andre planer. var dems tur i år. men men.. svigers har feiret med oss en gang. virker som de ikke vil feire med oss. noe som er synd for barna og for mannen. de kjører enda sin gammle juletradisjon. er ikke med i vår tradisjon anhvert år. synd men vi gjør det beste ut av det fordet. vi feirer alltid jul hjemme. pga små barn. det gjør det mye bedre med legging og slikt. vi skal lage middag, nissen kommer en tur. og så er det masse pakker under treet.
valkyrien Skrevet 21. november 2011 #6 Skrevet 21. november 2011 Vi er annethvert år hos mannens mor og mannens far. Ingen av oss ønsker å feire med min familie, og det blir for stusselig med bare oss og guttungen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #7 Skrevet 21. november 2011 Julen er en tid for fellesskap. vi blir 3 generasjoner (dvs. alle) Vi bytter på å ha det hos hverandre (svoger/svigerinne og begge besteforeldreparene). Vi blir bare 10 tilsammen, så det blir jo ikke så mange. Vi har ingen problemer med å kjøre til noen av de andre dersom det er aktuelt. I år blir det hos oss.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #8 Skrevet 21. november 2011 Lillejulaften skal visst feires hos samboer sine venner, med julegrøt (greit for meg, da slipper jeg lage en enslig porsjon med julegrøt til meg selv Julaften skal i år feires hos "svigerfar" med sambo og hans bror. Blir forhåpentligvis ribbe med tilbehør. Neste år blir det enten med alle mine søsken hos min søster (eller hos oss om vi har fått større hus innen da), eller en julaften her hjemme med meg, sambo og ungen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå