Gå til innhold

Hvem står opp med barnet/ barna i helgene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er to foreldre i samme hjem - hvordan gjør dere det med morgenene i helgene? Hvem står opp med barnet/ barna, hvem sover og hvor lenge, hvilken ordning passer best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med førstemann byttet vi på, men ettersom jeg sover fryktelig dårlig for tida (har gjort det over lang tid, egentlig...) 4-5 timer pr natt er det mannen i huset som står opp med barna alle dager. Av og til går han og legger seg igjen i helgene etter at jeg har stått opp. Håper det blir bedre etter hvert når vesla slutter med nattmåltid og at vi da kan bytte på og få litt mer søvn begge to...

Skrevet

Vi pleier å stå opp tidlig hver vår dag i helgen. Når jeg sover lenge ligger jeg stort sett til 9, har mistet evnen til å sove lenger, tror jeg! Pappaen kan sove hele dagen om han får sjansen, men jeg pleier å vekke han klokka 10 om han ikke har vært veldig sent i seng kvelden før:)

Skrevet

Som regel står faren opp med barnet. Han får likevel ikke sove lengre når hun vekker oss. Jeg ligger kanskje en time til av og til - til 8

Skrevet

Ingen...he he.

Har en tre-åring og en fem-åring. De står opp, går og setter seg for å se barne-tv eller leker. Lager seg frokost selv og vasker og kler på seg selv.

Vi står opp i 08.30-09 tiden begge to, og da har barna vært oppe i 1-1,5 times tid.

Dette trives vi med alle mann, gitt : )

Ps. spiser frokost med barna når vi står opp, da spiser de sin 2. frokost(bare sånn at folk ikke skal synes alt for synd på barna mine).

Skrevet

Mannen står opp med barna hver dag i helgen også.. Jeg tar natten, han tar morgenene. Vi har ikke soverbarn for å si det sånn..

Skrevet

Som regel mannen. Han liker ikke å ligge lenge.

Jeg ligger til mellom 09.00-10.00.

Skrevet

Hvis jeg har fri, sover samboeren min lørdagen, og jeg søndagen - så lenge vi vil:) Hvis ikke er det ofte jeg som står opp begge dagene for å få mer tid sammen med sønnen vår. Ser han veldig lite når jeg har jobbehelg pga. lange vakter. Så da roper moderhjertet:)

Skrevet

Alltid mannen. Jeg er b-menneske deluxe, så jeg får sove lenge hver helg :) De spiser en lett frokost på morgenkvisten, også spiser vi ordentlig helgefrokost når jeg står opp i 10-11-tiden.

Skrevet

Det er meg:) Er a-menneske så jeg står uansett opp i 07.30-tiden. Elsker den tiden i helgen med barna! Mannen min kommer i 09.30- tiden og da spiser vi god frokost, ofte baker vi brød på morgenen.

Skrevet

Vi har pleid å ta en dag hver i helgene, det var da ungene sto opp i halv sekstiden ;)

Nå er ungene større og er sjelden oppe før halv syv, så nå står stort sett mannen opp i helgene. Han sliter med ryggen og når klokka passerer halv syv klarer han ikke ligge lenger likevel..

Men vi er A-mennesker begge to, så den som sover lenge er alltid oppe til senest klokken åtte.

Skrevet

Alltid meg nesten, jeg har lettere for å stå opp rett og slett :)

Skrevet

Vi tar en dag hver. Den dagen vi sover vekker vi hverandre kl 09.00, med mindre det har vært noe spessielt. Veldig grei ordning som vi trives med :) Når minstemann ble nattammet var det mannen som sto opp hver dag.

Skrevet

Her er det mannen som står opp først både lørdag og søndag. Årsaken er at han liker å stå opp i rett tid (det vil si i 08.30/9 tiden, ettersom ungene ikke er noen morgenfugler akkurat), pluss at jeg sover veldig dårlig om natten. Jeg ligger stort sett til 10/11 hvis vi ikke skal noe spesielt. Eldstejenta på 7 kan også sove til 10 hvis hun ikke blir vekt av lillesøster:)

Noen ganger står faktisk mannen opp først, og er oppe alene inntil en av ungene står opp. Han liker også tiden han får sammen med ungene alene i helgene ettersom han alltid er dratt på jobb når de står opp på hverdagene.

Skrevet

Vi har annenhver dag. Som regel står jeg opp på lørdager, og han opp på søndager, men av og til bytter vi. Den som står opp står opp når/litt etter minste på 2 år står opp, vanligvis i 7-tiden +/- en halvtime. Den som sover "lenge" sover normalt til mellom 8.30 og 9.30. Med ganske fast døgnrytme og bare en dag i uken til å sove litt ut på, så merker jeg at ingen av oss klarer å sove så lenge uansett ;-)

Gjest tilda med to små <3
Skrevet

Vi står opp samtidig hele gjengen.

Om det er noe spesielt så får såklart en ligge utpå litt lenger, men alle er oppe og igang senest i 10-tida.

Skrevet

Vi bytter på. Den som sover lenge, står opp rundt kl 9-10.

Skrevet

Det er jeg som tar alt av nattevåk (hvis det er noe), derfor er det også jeg som får sove lenge i helgen, begge dagene. Hvis lillesøster sover hele natta tar vi en dag hver=)

Skrevet

Tror nok pappan helst vil at jeg skal stå opp begge dagene, men innimellom "tvinger" jeg han til å ta junior en morgen. Han jobber veldig hardt på hverdagene og er helt utslitt til helgen, så det hender jeg tar begge morgenene så han får hvile ut. Men kjenner jo at jeg trenger å sove litt selv innimellom, og da sier jeg ifra. Det fungerer egentlig veldig bra for oss, og hvis pappan står opp med junior får han lov til å legge seg igjen når jeg våkner om han vil det. Hvis det er krise i søvntilstanden hos oss begge får junior sove en natt hos bestemor og bestefar. Det er luksus! :)

Ikke misforstå, pappan hjelper veldig godt til og elsker å være sammen med junior, men når han har to jobber og i tillegg masse å gjøre hjemme så skjønner jeg at han blir sliten etter en lang uke.

Skrevet

Det er jeg som har nattevåken, matinga, stå opp med barna hver dag... Er ett b-menneske, mens barna er gjerne oppe i 6-7 tia.

En sjelden gang står mannen opp med de, men finner de uansett 2 timer etterpå i pysjn å uten frokost.

Så da er det egentlig bare merarbeid når jeg står opp, for da er rett på badet med to små, også ordne frokost..

Skrevet

Jeg står opp på lørdagene, da skal jeg uansett på trening. Lille blir med meg, og når vi er hjemme i 10.30 tiden så har samboeren min som regel også stått opp.

På søndagene får jeg sove så lenge jeg vil :o)

Men skal vi noe spesielt så bytter vi selvfølgelig :o)

Skrevet

Samboern jobber mye natt og helg..så det er alltid jeg som står opp med Leah. En sjelden gang kan han stå opp med henne en lørdag eller søndag hvis han har fri. Men vi gjør det sånn at jeg går å legger meg på ettermiddagen når han står opp..så får jeg sove litt selv om Leah kommer opp for å "si meg noe" 1000 ganger og bikkja stå nede i gangen og piper etter meg :P Jeg er bare uerstattelig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...