Gå til innhold

Bør vi invitere alle til jul? Lite dilemma.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har som regel alltid hatt det slik at vi feirer jul sammen med min familie et år, og mannens det andre. På den måten blir det mest "rettferdig", og alle er fornøyde.

Iår skal mannens side av familien komme til oss, samt mine foreldre. Nå ser det ut som at min søster og hennes familie ikke skal til sine svigers likevel, av ulike årsaker. Så de skulle være hjemme alene med sine 3 barn.

Nå sitter jeg med en litt dårlig samvittighet i magen, fordi jeg ikke har sagt at de kan komme til oss og feire. Men jeg synes egentlig at vi er mange nok, er 12 stk totalt, og det holder egentlig.....

Min søster har ikke sagt noe, men jeg føler det litt "slemt" likevel.

Hva synes dere, og hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, skikkelig dilemma. Jeg er så heldig og kommer fra en familie der alle er velkomne uansett hvor lite plass vi har. Bor søsteren din i nærheten? Kanskje hun og familien kan kommer på middag og deretter reiser hjem igjen. Du kan jo spørre, og er du "heldig" så sier hun nok nei fordi hun vil ta det med ro?

Skrevet

Jul er kjempevanskelig!! Jeg hadde nok invitert dem til oss, men vi har absolutt plass til det.. Hadde nok ikke kost meg helt hvis jeg visste at de var alene uten å ville det... Men hvis de takker nei, så er det jo deres valg...

Skrevet

Jeg ville invitert søsteren min. Alernativt ville jeg forventet at foreldrene våre heller valgte å feire sammen med hennes fammilie enn vår.

Skrevet

Tror ikke de hadde takket nei altså. Samtidig så tenker jeg at det er litt typisk at det "er opp til oss", på en måte. For vi blir aldri invitert til noe hos dem. Er jo ungenes bursdagsselskaper da, men ellers aldri noe.

Blir litt lei av at alt skal være hos oss hele tiden....

HI

Skrevet

Ja, du sier noe 13:49.....DET hadde jeg ikke tenkt på. Var jo egentlig litt lurt da.

HI

Skrevet

jeg ville bedt henne med hennes familie.

vi bodde i leilighet julen som var 2010. og den var på 53 kvm.

på julaften var vi 10 stykker rundt et lite kjøkken bord.

nyttårsaften var vi 15 stykker. hadde da 4 genrasjon både julaften o gnyttårsaften.

selvom det er trangt så blir det utrolig koselig. og man er mange. det blir mye kos.

få din mor til og ta med litt mat selv. slik at det ikke blir så mye for deg og ordne. jeg hadde bedt henne.

Skrevet

samme her...jeg hadde nok også tatt det opp med mamma for å høre hva hu mente om saken...og blitt enig med henne om hvordan man skulle løse det...

Skrevet

Eller hvis alle tar med seg noe, spesielt søsteren din? Det blir mye hvis mat og ikke minst penger hvis dere skal stå for alt sammen selv.

Skrevet

signerer 13:49 :)

bare spør mammen din om ikke søsteren din kan komme hjem til dem :)

det er hun sikkert helt enig i, da blirjo ingen av dere alene :)

Skrevet

Før du begynner å styre på din søsters vegne syntes jeg du skal snakke med henne.

Det kan jo hende at hun og mannen ser fram til en jul hjemme med bare barna sine.......

Skrevet

Om din søster hadde blitt alene i jula, hadde jeg synes du var kjip. Men det er hun jo absolutt ikke!

Hvor har folk det fra at det er trist å feire julen sammen bare kjernefamilien? Klart det er koselig med besteforeldre osv, men det er jo mest for besteforeldrenes del, så de ikke skal bli sittende alene. Jeg er oppvokst med bare mor, far og barn de fleste julaftener, og det har vært supert det. Rolig og høytidelig...

Skrevet

Jeg inviterer alle hvert år.. bor på 50kvm og i år blir vi 14 stk :) der det er hjerterom er det husrom :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...