Gå til innhold

Svangerskapskløe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klør som besatt over hele kroppen. Er verst på kvelden/natta, men klør egentlig hele dagen.

Er bare ca 2 mnd på vei, er vel ikke farlig med svangerskapskløe da? Vet jo ikke om det er det, men fikk kløen etter jeg ble gravid..

Noen som har tips for å lindre?

Noen som har fått det så tidlig og så har det forsvunnet? Eller må jeg belage meg på å klø i 7 mnd til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må dra til legen og få tatt prøver. Svangerskapskløe KAN være farlig. klør det inni håndflatene og under føttene? Det er tegn på farlig type kløe. I've been there...:(

Skrevet

Klør du mellom fingrene, i handflata under beina mellom tærne?

Hvis du gjør det skal du helt klart kontakte lege med en gang.

Om du har den farlige typen er det fryktelig intenst å leve med.

Jeg klødde spesielt på disse stedene samt bein og armer, resten av kroppen klødde ikke spesielt. Det som gjøres er at du får prøve forskjellige ting for å bli kvitt kløen og de tar leverprøver.

Om leverprøven blir såpass at medisiner trenges får du disse og da er det heller ikke fare for deg eller barnet. Jeg gikk på medisin i begge mine svangerskap.

Om du ikke klør disse stedene skal du ikke bekymre deg men ta det opp med legen neste gang for å se om det er noe som kan hjelpe. Og da er det stor mulighet for kløen forsvinner av seg selv.

kan være huden din har blitt tørrere, eller strekker seg litt her og der som gjør at du klør

Skrevet

jeg hadde det!helt på slutten av graviditeten, og i etpar uker etter ungen var kommet ut! holdt på å klø meg i hjeeel! men det gikk over :)

Skrevet

Men er ikke det farlig bare på slutten?

Klør overalt, men ikke under føttene eller inni håndflatene.

Vil ikke dra til legen hvis det ikke er noe viktig.. Å ta prøver er ikke det morsomste jeg vet... :-/ Men nå går jo selvfølgelig babyen foran mine fobier..

Er mitt andre svangerskap, hadde ingen plager i første. Så føler meg som en førstegangs :-P

Skrevet

Du bør få tatt blodprøver. Jeg hadde den alvorlige svangerskapskløen i forrige svangerskap og måtte følges tett opp. Jeg klødde forøvrig IKKE i hender eller under føttene (men overalt ellers) så det er viktig å sjekke uansett. Tror ikke det er så vanlig å få dette så tidlig men viktig å få sjekket opp.

Skrevet

Hm.. Kanskje jeg må ringe til legen da. Skader vel ikke å ta noen prøver...

Takk for svar!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...