Gå til innhold

Male stua hvit.. tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt hus, og nå starter oppussinga:) Vi vil male stua i en hvit-farge..evt. listene i en annen farge... Noen som har tips til farger? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med hus! Det er vanskelig å velge hvitfarge, for det er så mye å velge mellom

Vi endte med Sommersne, en lys farge med litt grått og beige i. Veldig fornøyd! I tak og på lister har vi bomull, ettersom det er standardfarge på ferdigmalte lister.

Skrevet

hei

Vi har fargen hvit comfort på våre vegger. Listene er malt i standard 40 glans hvitfarge base. Det er kjempefint:)

Skrevet

Steget, er bomull standard på lister? Jeg har malt ett bord i bomull og det er ikke likt som våre lister. Trodde vi hadde valgt standard listemaling... ;)

Skrevet

Bomull er standard på ferdigmalte lister og dører, ja. Tidligere var det eggehvit som var standard. Bomull har litt mer gult i seg enn eggehvit.

Hvis jeg skulle malt listene våre selv hadde jeg nok også valgt en hvit base, men vi skal bytte lister i hele huset, og det blir altfor mye å male. Så da ble det ferdigmalte i bomull!

Skrevet

aha. Vi brukte bare hvit base vi, syns det ble veldig fint. Men nå har vi ett hus som kun hadde ubehandlede furulister. Så måtte male alt selv :-/

Ellers syns jeg bomull er en superfin farge å male møbler med, deilig varm farge.

Skrevet

Har ingen konkrete tips annet enn at du bør velge en farge som ikke er helt kritthvit. Gulhvit e.l. ville jeg valgt.

Skrevet

Lys antikk her. Hvite halvblanke karmer/lister. Lekkert og stilig. Lett å møblere til :)

Skrevet

Vi har lys antikk i diverse rom, kommer til å male stua i samme farge:) Har eggehvite tak og lister. Kjempefint og rent og pent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...