Mamma&LilleKrølle Skrevet 21. november 2011 #1 Skrevet 21. november 2011 Vi har kjøpt hus, og nå starter oppussinga:) Vi vil male stua i en hvit-farge..evt. listene i en annen farge... Noen som har tips til farger?
Steget Skrevet 21. november 2011 #2 Skrevet 21. november 2011 Gratulerer med hus! Det er vanskelig å velge hvitfarge, for det er så mye å velge mellom Vi endte med Sommersne, en lys farge med litt grått og beige i. Veldig fornøyd! I tak og på lister har vi bomull, ettersom det er standardfarge på ferdigmalte lister.
NormaJean Skrevet 21. november 2011 #3 Skrevet 21. november 2011 hei Vi har fargen hvit comfort på våre vegger. Listene er malt i standard 40 glans hvitfarge base. Det er kjempefint:)
NormaJean Skrevet 21. november 2011 #4 Skrevet 21. november 2011 Steget, er bomull standard på lister? Jeg har malt ett bord i bomull og det er ikke likt som våre lister. Trodde vi hadde valgt standard listemaling...
Steget Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Bomull er standard på ferdigmalte lister og dører, ja. Tidligere var det eggehvit som var standard. Bomull har litt mer gult i seg enn eggehvit. Hvis jeg skulle malt listene våre selv hadde jeg nok også valgt en hvit base, men vi skal bytte lister i hele huset, og det blir altfor mye å male. Så da ble det ferdigmalte i bomull!
NormaJean Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 aha. Vi brukte bare hvit base vi, syns det ble veldig fint. Men nå har vi ett hus som kun hadde ubehandlede furulister. Så måtte male alt selv :-/ Ellers syns jeg bomull er en superfin farge å male møbler med, deilig varm farge.
lille sprelle Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Har ingen konkrete tips annet enn at du bør velge en farge som ikke er helt kritthvit. Gulhvit e.l. ville jeg valgt.
Råsa&lyseblå Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Lys antikk her. Hvite halvblanke karmer/lister. Lekkert og stilig. Lett å møblere til
jordbærsjokolade Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Vi har lys antikk i diverse rom, kommer til å male stua i samme farge:) Har eggehvite tak og lister. Kjempefint og rent og pent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå