Gå til innhold

Dårlig samvittighet ovenfor jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå vært sykemeldt i 1,5 uke. Føler meg i bra nok form til å jobbe igjen nå men er sykemeldt ut uka. Var skikkelig dårlig med influensalignende symtomer så legen min, som vanligvis er streng med sykemeldinger, sykemelde meg tvert. Ikke kan jeg be om å bli friskmeldt heller for det er satt inn vikar i stedet for meg. Hvorfor jeg da har dårlig samvittighet? Jo fordi det ikke er alt vikaren kan gjøre så andre ansatte må gjøre det selv. Får vel nesten se på dette som den ferien jeg ikke tok meg råd til å ta i sommer. Hadde kun 2 dager ferie :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er sånne idioter som deg som gjør at folk blir forbanna!!

Når en er sykemeldt, så går en på jobb når en føler at en er i form til det. Samme f... hvor lenge det er igjen av sykemeldingen. Legen kan nemlig ikke vite hvilken dag du blir frisk!

Du er vel da også av de som ikke jobber i en IA bedrift, og tar alle tre dagene når du bruker egenmelding fordi om du ikke er syk alle dagene.

JA, DU BURDE HA DÅRLIG SAMVITTIGHET!!!

Skrevet

Er DU helt idiot 10.27? For en tåpelig dame du er.

Til HI:

Ikke ha dårlig samvittighet. Ingen kan vite tid man blir frisk igjen, og man må jo bare stole på legen. Man skal heller ikke friskmelde seg selv, eller gå på jobb om man er sykemeldt. Bruk de resterende dagene på å slappe av, og bli ordentlig frisk, sånn at du ikke blir syk igjen. Det er vikar på jobben, og en annen gang så er det du som ta andres oppgaver pga sykdom.

Skrevet

Så du mener at en lege vet nøyaktig hvilken dag en person blir frisk igjen? Da er du dummere enn jeg trodde!

Huff... det er tydligvis en grunn til at det ikke er aktiv sykemelding lenger. Og det er pga sånne tilfeller som dette.

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne gått på jobb men det kan jeg ikke. Plassen min er opptatt. Jeg kunne eller ikke vite at jeg skulle være i bra nok form til å gå på jobb i dag. Riktignok hoster jeg meg blå ennå , men har fått tilbake stemmen sånn passe, er feberfri og sover om natten igjen. Og nei, jeg jobber ikke i noe IA bedrift. Når jeg er syk må jeg ta en fredager fordi det blir satt inn vikar for meg med en gang, og dem leies inn for tre dager om gangen fordi jeg er den som skal være på jobb først om morgenen. Ikke er jeg ofte syk, heldigvis.

HI

Skrevet

Du har jo egentlig ikke noe valg da. Du får kose deg hjemme :) Det hadde jeg gjort i din situasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...