Gå til innhold

Er 4000 Kr.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

lite til bare mat i mnd.til 3 barn og en voksen?

Hvor mye bruker dere ?

Jeg prøver å få en oversikt på hvor mye jeg bruker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel gå om dere spiser mye grandiosa og tomatsuppe. Vi bruker ca. 10000 2 voksne og 3 barn. Det er nok over gjennomsnittet.

Skrevet

På sifo er det satt opp ca. 7000 til mat andre dagligvarer og husholdningsutgifter for en familie som oss. Da er ikke hygieneartikler tatt med.

Gjest Tutt1-2-3!
Skrevet

det er ikke mye, men om man er prisbevisst går det finfint! Vi er 2 voksne og tre barn (11 år, 4 år og baby), og bruker ca 6000 på mat/hushold. -så vi er ikke så langt unna 4000 til mat. Og vi spiser ikke grandiosa og tomatsuppe.. :P Eller dvs, om jeg er borte, noe som skjer veldig skjelden, så pleier mannen og ungene å spise "pizza".. ;)

Storhandler hver 14. dag, og det sparer vi mye på! Slipper disse impulskjøpene fordi man ser noe fristende i butikken hver dag.. Må supplere på nærbutikken mellom hver storhandel da, frukt og melk og sånn. Prøver også å storhandle frysevarer og annet som holder seg lenge når det er på tilbud.

Vi brukte minst 10000 i mnd før, men med ikke altfor store forandringer fikk vi presset det ned! Jeg lager det meste av middag stort sett fra bunnen, fordi jeg er i permisjon og har all verden med tid til å gjøre det, og det er ikke dyrere enn ferdigmat som grandiosa det da.. Skal man mette 4 med kjøpepizza, holder det ikke med en. -om ikke alle hater pizzaen like intenst som meg da! :P

Skrevet

Det er også forskjell på 3 barn i alderen 0-5 år og tre barn i alderen 12-15 år. De siste skal ha mer mat enn en voksen.

Skrevet

Jeg tror det går fint jeg. Vi bruker en del mer, men er veldig fornuftige, handler bare på Rema, en gang i uka, mye når det er tilbud osv. Vi voksne koser oss mye mer enn jeg gjorde når jeg bodde alene, så du bruker kanskje ikke så mye matpenger på deg selv. Prøv å skrive opp summen hver gang du har handlet, så ser du mønsteret ditt.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart dette budsjettet, vi er 2 voksne og 2 barn i barnehage- og skolealder. Kjøper veldig lite av ferdigvarer nettopp fordi jeg gjerne vil at ungene skal spise kvalitetsmat uten masse tilsetningsstoffer. Derfor kjøper man mye rent kjøtt, ren fisk, ferske grønnsaker osv. Man betaler vanligvis for kvalitet, noe jeg synes er helt rimelig.

Skrevet

Om jeg prøver så holder det med 4000 til mat. Og vi er 2 voksne og 2 barn og vi lager også maten fra bunnen av. Men hvis jeg ikke tenker over hvor mye som brukes så havner vi vel på rundt 5000 pr mnd.

Skrevet

Her er det en voksen og 2 barn 3 til 13 år,tenkte å jeg skulle finne ut hvor mye jeg bruker.

Jeg lager også mye mat fra bunnen av.

Noen som vet hva som er "normalt" å bruke når vi er 3?

Skrevet

Det er vel igrunn ingen som kan si hva som er "normalt" å bruke. Det kommer jo helt ann på hva dere kjøper. Her i huset er det spesielt jeg som er veldig kresen i matveien, så det blir mye kyllingfilet, biff, indre/ytrefilet av svin, karbonadedeig (aldri vanlig kjøttdeig), kalkunfilet osv. Da blir det fort dyrt også. Men når vi handler på Rema, så er det jammen ikke så gale likevel. :)

Jeg har da forresten ingen oversikt i det hele tatt på hvor mye som går til mat. Vi har god lønn begge to, og har ca.20000 kr til overs denne måneden i alle fall. I tillegg til at vi begge sparer 1000 kr til bsu og 500 kr til pensjon hver måned. Har også opprettet egen babykonto der vi setter inn 3000 kr i måneden frem til babyen kommer i april.

Så akkurat det å vite hva som går til mat hos oss er meg helt likegyldig i grunn.

Men forstår godt at når en ikke har like mye til overs, så kan det være greit med et skikkelig budsjett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...