Gå til innhold

bare feber, ikke noe annet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det noe feber sykdom nå? Bor på østlandet og minsten på 2,5 år har feber, men er ellers i fin form. Sikler litt, men sier han ikke har vondt noen plass. Ligger på rundt 39 grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feber er ikke en sykdom, men et tegn på sykdom. Om det ikke virker som noe annet er galt, eller legene ikke finner noe på prøver. Pleier de som regel å si at det er en mild virusinnfeksjon.

Ellers er deg greit å være var på signal om at det kan være ørebetennelse eller halsbetennelse, for det er ikke alltid like lett å oppdage.

Skrevet

Østlandet her, ungene her har hatt feber den siste uka. Muligens noe som går, men som anonym over her skriver er ikke feber en sykdom.

Skrevet

Takk for svar. Jeg vet at feber ikke er noen sykdom i seg selv. Men jeg bare lurte på om det gikk noen slike infeksjoner nå. Helt uvant for meg dette. Lillegutt har astma og falsk krupp. så vanligvis når han har feber, pleier det å være ganske mye mer som dukker opp også. Dette kan vi forsåvidt leve med ;) kan jo kanskje være tenner også? Er det ikke noen jeksler som kommer rundt denne tiden tro?

Skrevet

Da jeg opplevde det på jentene mine var det fjerde barnesykdommen.

Tredje dagen med feber opp mot 40 uten andre symptomer ringte jeg legen, men de ville vente en dag til før de tok oss inn. Fjerde dagen forsvant feberen som ved et trylleslag og vips var hele overkroppen full av utslett, så ingen tvil.

Tror nærmest 100% av ungene får fjerde barnesykdommen, men noen får veldig lite eller ikke noe utslett så foreldrene vet ikke at ungen har hatt det, de bare har noen dager med feber og blir friske igjen...

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/fjerde-barnesykdom-exant-sub-2827.html

Skrevet

Den har begge ungene hatt. Snuppa fikk den da hun var 7 mnd, og minsten da han var 2,5 mnd. Ble innlagt på sykehuset da han fikk det, siden så små barn ikke skal ha feber. Og de kom frem til at det var det han hadde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...