Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 mødre som ønsker å være hjemme til ungene er konfimanter og ikke ser at de er "hu mor sjøl" som har seperasjonsangst og ikke barnet. I tilegg prøver de å påstå at de som sender sine barn i barnehagen, sfo osv og mener at barna har det bra med dette, egentlig har dårlig samvittighet. Og ikke minst når disse damene argumenterer utifra forskning de har hørt om, eller ikke har kompetanse til å sette inn i en relevant kontekst.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #5 Skrevet 21. november 2011 Jeg skulle gjerne ønske jeg kunne gå hjemme med barnet lenger, ikke akkurat til konfirmasjonstid da, men ihvertfall lenger enn 1 år. Ser ikke helt grunnen til at en 1-3 åring skal ha like lange dager som mor og far, eller enda lenger! Men mange mange sliter nok med dårlig samvittighet for barna sine som har lange dager i bhg, sfo osv. Og de som ikke gjør det, flott for de! Men man trenger vel ikke akkurat forskning for å argumentere for noe slikt.
Ida-Sol Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Hadde tenkt å gå hjemme med vesla til hu var 2år, men det stoppet seg jo selv, for hun ville jo leke med andre barn, ikke gå hjemme med meg hele dagen! Begynnte i barnehage når hun var 1år og 3 mnd. Stor koser seg!!! Ps: Var hjemme hos ei for litt siden som har jenta si gående hjemme på over 2 år, fy f.. for ei mindre trivlig unge. Så grinete og grisk på alle lekene sine. De kan jo ikke sosiale koder, ikke bra mener jeg..
Katteskinnet Skrevet 1. desember 2011 #7 Skrevet 1. desember 2011 Moren min var hjemmeværende husmor til jeg flyttet ut, og det var fantastisk At småbarn ikke skal være i barnehage er da bevist på!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #8 Skrevet 2. desember 2011 Jaha? Og hvor er så disse bevisene? Jeg kan love deg at det finnes forskning som konkluderer med begge deler, så så enkelt er det faktisk ikke.
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2011 #9 Skrevet 2. desember 2011 For et utrolig genialt og anvendelig innlegg! Det kan faktisk brukes begge veier, bare se: "Irriterer meg over mødre som ønsker seg ut i jobb omtrent fire timer etter fødselen og som ikke ser at det "hu mor sjøl" som bare fokuserer på sine egne behov og ikke barnets. I tillegg prøver de å påstå at de som er hjemmeværende med barna sine og har det bra med dette, egentlig er noen egoistiske unnasluntrere som bare drikker kaffe og later seg. Og ikke minst når disse damene argumenterer ut fra forskning de har hørt om, men ikke har kompetanse til å sette inn i en relevant kontekst." Kult!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå