Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg må søke om dagpenger. Mistet jobben under permisjonen og ikke fått ny jobb. Ikke fått bhg til barnet heller så sånn sett greit. Fikk noen mnd lønn fra arbeidsgiver som kompensasjon. Hva gjør jeg nå? Hørt noe om at man må takke ja til jobber i andre deler av landet for å få dagpenger??? Jeg kan da ikke bare flytte fra mann og barn....???!!! Søker på jobber, men kan kun søke nattstillinger grunnet barnet som ikke har bhg, er dette ok? Får man dagpenger, evt hvor lenge gjør man dette? Alt vil løse seg med jobb/bhg etc fra juli/august da jeg er ferdig med utdannelse og barnefar skal være hjemme i 12 uker med barnet og da har barnet uansett rett på bhg. Kan man gå så lenge på dagpenger? Hva gjør man egentlig?? Noen her inne som vet? Aldri vært arbeidsledig før og føler meg litt fanget mellom samvittighet, økonomi og barnet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Du må ha barnepass for å ha rett på dagpenger. Har du noen som kan passe barnet om du må på møter, kurs, intervjuer ol. i regi av NAV? Det må du ha for å kvalifisere til dagpenger. Svar på resten finner på du på nav.no : http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Inntektssikring/Dagpenger
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Du finner en del svar på nav.no Det stilles en del krav for å få dagpenger. Bl a dette med å ta hva som helst av jobber hvor som helst. Dette ser de an i hver enkelt sak, er man godt etablert med barn blir det tatt hensyn til. Man må skaffe barnepass til barn på kort varsel for å kunne ta de jobber Nav tilbyr. At du kun kan jobbe natt blir neppe godtatt. Samtid er det nok i de færreste tilfeller at nav faktisk tilbyr en jobber. Når jeg gikk arbeidsledig for noen år siden fikk jeg aldri tilbud om konkrete jobber. Men de ringte meg og sa at den og den jobben kunne passe for meg og om jeg var interessert kunne de sende opplysningene mine til arbeidsgiver. Og derifra var det opptil arbeidsgiver om jeg var aktuell for jobben, noe mer enn det hadde ikke nav å si.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Takk for svar!! Her har barnefar en fleksibel jobb og passer barnet når jeg har møter, intervjuer o.l. Å flytte til annen landsdel hadde jeg ikke gjort. Har hus, bil, lån, mann, barn og alt her.....men men. Ikke ta sorgene på forskudd kanskje Takk igjen! Nav er skummelt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå