Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Jeg ønsker meg egentlig et rekkehus, fordi det ser koselig ut og ligger ofte i barnevennlige områder med lekeplasser i området og masse barn som barna våre kan leke med. Mannen vil helst ha enebolig med hage rundt 200 kvm. Jeg ville helst hatt dette rekkehuset rundt 140 kvm. Vi blir ikke enige og vil jo helst gå på hver våre visninger :/ Har 2 barn og vi skal ikke ha flere, og da synes jeg at rundt 140 kvm er passelig. 200 blir altfor mye.. Vanskelig dette her..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Kunne jeg fint gjort. Gjerne enderekkehus.. perfekt..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Nei, hvis dere har råd til enebolig så fatter jeg ikke engang at du vurderer rekkehus.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Nei, jeg ville ikke bodd i rekkehus. Vi så nok på rekkehus før vi kjøpte enebolig, men heldigvis så endte vi opp med enebolig. 140 kvm er ikke mye på fire personer. Vi har 130 og er 3 personer og det er trangt. Ønsker meg større hus. 170 - 180 kvm, kanskje.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Rekkehus er absolutt et alternativ hvis jeg ikke hadde hatt økonomi til å ha et eget hus. Og tusen ganger bedre enn en leilighet i en blokk e.l. Men nå er vi så heldige at vi har et eget hus, og en hendig mann, så da ville det være utenkelig å kjøpe oss en rekkehusleilighet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 140 kvm er lite til 4 stykker. jeg bor i enebolig. sett opp lister for og imot for begge deler. og bli enig om at barna burde gå foran. og fler tallet bestemmer. vi skal bygge ut huset og får kansje 220 kvm når vi er ferdig utbygd. gleder meg. for meg det ulemper med enebolig, som mer og vaske, mer og holde ryddig. men for meg er det verdt det. det at barna kan få være på sine rom, sin tomt med sine leke aperater. ha litt privat fred. det er godt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Vi bor i rekkehus, 3 mennesker, snart 4 og to små hunder. 140 kvm, hage. Vi trives veldig veldig godt her!! Fantastiske omgivelser, mange i etableringsfasen sånn familiemessig her, så det er mange barn i rekkene rundt om. De leker og løper rundt fellesområdene i alle årstidene. Ungene flyr fra hus til hus og leker. Vi opplever et stort samhold oss foreldre i mellom. Trygt å vite at man har grei oversikt over ungene, fine lekeområder i bilfrie soner, barna virker å stortrives. Der vi er nå syns vi rekkehus er perfekt, hadde ikke orket et gedigent hus å holde i orden nå. Dessuten trives vi med det sosiale, hyggelige naboer (stort sett) og syns det gir gode, trygge oppvekstvilkår for ungene. Har stor nok plass for to barn og to små hunder for 10 år frem i alle fall. etterhvert må jeg kanskje kjøpe enebolig, men det blir for ungenes del.. Elsker rekkehus
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Vi flyttet fra rekkehus til enebolig for ett år siden. GIkk fra 130 kvm til 250 kvm. Har to barn. Ville aldri flyttet tilbake til rekkehus, selv om det var helt ok. Digg med enebolig.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Vi bor i rekkehus. Har absolutt økonomi til å bo i enebolig om vi ville det, men vi solgte eneboligen for noen år siden fordi vi skulle bo en annen plass i landet i noen år. Nå koser vi oss med et rimelig, lettstelt rekkehus. Av og til kunne vi jo drømme om mer plass, men ikke så mye at vi vil selge rekkehuset og flytte i enebolig igjen.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Vi bodde i rekkehus i 8 år og var fornøyd med det. Bor nå i enebolig, og det jeg kan si jeg ikke savner med rekkehustilværelsen er at man bor tett med naboer og føler på at man stadig vekk må stoppe og prate. Og det er jo mange som bor der! Deilig nå og bare gå rett inn uten og føle på noe som helst
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Herlighet, her er det mye kravstore folk. Vi bor i rekkehus, 110 kvm er det. Vi har tre barn. Kunne nok av og til ønske oss 10-20 kvm til, da en ekstra stue og et lite ekstra soverom. Men mer enn det trengs virkelig ikke. Ville aldri bodd i enebolig, har mer enn nok med å vedlikeholde to yttervegger og et tak... All den hagen som må klippes og stelles, måkes om vinteren... Uff og huff. Her har ungene venner rundt hvert hjørne, gangveier til alt og aller aktiviteter i nærheten. Helt ideelt, spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Vi har enebolig. Jeg kunne godt ha bodd i rekkehus.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Jeg kunne aldri bodd i rekkehus. Men så har jeg alltid bodd i enebolig, så har nok litt med det å gjøre. Jeg liker ikke tanken på at det bor noen andre rett på andre siden av veggen. Men ja, for all del, ofte veldig barnevenlig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå