Gå til innhold

Noen som jobber med Skadeforsikring her? lurer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

på hvor lang tid dette vil ta å få det godkjent altså at vi kan sette bort bilen på verksted? noen som vet? hadde vært takknemlig for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar 21:32 men har du ikke annet å gjøre enn å være tullete? tar ærlig talt ikke 10 minutter vel....

Sånne svar kunne du spart seg for.

hi

Skrevet

Okei, men hvorfor spør du om du ikke vi, ha svar? Det tar Max 10 minutter å avklare at du kan sette bilen på verksted. Med mindre det er noe spes med saken din, men da må du informere om det evt.. Å være frekk og sydlige til folk som hjelper deg er rimelig lite sjarmerende!

Skrevet

Så hvis jeg sender skademelding i morgen så får jeg allerede svar på tirsdag med andre ord?

beklager hvis jeg ikke trudde på deg men trudde det tok lengre tid siden de kanskje har mye å gjøre

hi

Skrevet

Du ringer først da vettu... :-)

Skrevet

Ringer først hvor? mener du etter at jeg har sendt skademelding? er første gangen dette så er helt grønnnnnn hehe..

takk for svar

hi

Skrevet

Du ringer med en gang og melder skade og da avtaler du hvordan du skal gjøre det. Om du er i tvil om utfallet av behandlingen og at det vil ha noe å si på om du setter inn bilen eller ei og evt hvor må du vente på behandling. Og det kan nok ta sin tid. Men normalt er det jo ikke så mye tvil, og dessuten vil de fleste uansett rette opp bilen, så da holder det med en telefon i første omgang.

Alt i orden! Meg fra de to første mld.

Skrevet

Men trenger de ikke skademeldingskjema da? hvordan melder man skade? må man si alt som står i skademeldinga da eller?kanskje det går fortere hvis man ringer inn ja. dette skjedde på fredag da. og VET at det ikke er vår feil. motparten sa også at det var dems skyld så den saken er jo grei.

hi

Skrevet

Joda, du må ha skjema. Men det sender du bare i morgen. Hvis du ringer starter de saken for deg. De kan naturligvis ikke garantere at det er gratis pr telefon sånn, men som sagt over er du ikke i tvil om utfallet spiller det ingen rolle. Ring de i morgen tidlig så forklarer de deg saksgangen. Varierer litt fra selskap til selskap. Jeg har dessverre vært uheldig flere ganger (aldri min skyld) så har gjort dette noen ganger.

Skrevet

Hva mener du ikke er gratis per tlf? skjønte ikke den hehe...

Hun som det smalt med hun hadde vikeplikt for meg og i tillegg kjørte hun forbi en bil sånn at jeg ikke hadde sjangs å se henne .men uansett hadde hun vikeplikt og da skal man jo ikke kjøre forbi en annen bil i et kryss...

tok det lang tid fra du meldte skade til du fikk bilen i orden da?

hi

Skrevet

De kan ikke si pr telefon at dette ikke er din skyld og du slipper å betale. For endelig svar må du avvente behandling. Men jeg har aldri ventwt på det. Men de kan fortelle deghvor du kan levere inn bilen og hva du skal gjøre. Hvor lang tid det tar avhenger av skaden. Må bilen lakkeres tar det ofte en uke, er det bare småskader en dag eller to. Men så må du få tid til å levere inn da og det kan ta alt fra en dag til noen uker avhengig av sted.

Skrevet

okey.men er det denne behandlingen som tar ca 10 minutter fra de mottat papirer eller telefonbehandling?

åja så de kan si hvor jeg kan levere bilen ja. takk

det er hele skjermen foran og begge lyktene som er knust. men mest på den ene siden selvfølgelig.

hi

Skrevet

Telefonbehandling tar 10 min. Ermet hele skjermen tar det nok litt tid på verkstedet. Men hør med forsikringsselskapet. De fleste har gratis leiebil når det ikke er deres skyld. Da henter du leiebil på verkstedet stort sett.

Skrevet

har dnb forsikring.

Vi regner jo med at det ikke er vår feil da motparten ikke overholdt vikeplitk og i tillegg kjørte forbi en bil i et t-kryss.

Har skrevet ned på et ark hva som skjedde.skal jeg lese de opp for dem på skadekontoret?

hi

Skrevet

Vet dere om man har krav på gratis leie bil via dnb hvis man har forsikring der da??

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...