Gå til innhold

dere med hytte kan dere se hit??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har lyst på hytte. og lurer litt på hva det er og anbefale.

antall soverom, andre ting man burde se etter.

hvor langt fra hjemmet dere har dere hytte.?

hvor ofte er dere der?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min mening er det viktigste at det er raskt å komme seg dit. Vi satte en maksimal reisevei på 1,5 t da vi lette etter vår. Vi ønsket å kunne bruke hytta på vanlige helger. Da er det dumt om det var 5 timer å kjøre hver vei.

I tillegg er det selvfølgelig viktig at hytta har en beliggenhet som man liker.

Hvis mulig ville jeg også priotitere hytter med to soverom. Det er veldig deilig når ungene kan ha et rom som er deres og hvor de kan ha sine ting.

For oss var ting som vei, vann, kloakk, strøm, innendørs toalett ol noe vi ikke ønsket. For andre kan derimot det være viktige ting. Tenk på hva dere trives med og tenk på hvor mye penger dere ønsker å binde i en hytte.

Skrevet

nå er ikke dette bare vår hytte, men min familie sin, eies av min bestefar, men vi er vel opp imot 15 stk som bruker den, både samatidig om somrene og nå og da om hverandre i helgene..

vi har 6 soverom med sove plasser til totalt 18 (5stk på flatseng resten i vanlige senger eller køysenger) nå er den utbygget og har to bad og et vaskerom, men den er bygget på 70tallet og har aldri vert bygget ut i kvadrat, kjøkkenet er bare 3x2meter, men har kjøleskap, frser, oppvaskmaskin full komfyr og er like fungsjonellt som kjøkkenet hjemme til tross for størrelsen!

hovedbadet er heller ikke stort, men rommer dusj, do og helt grei innredning til oppbevaring. soverommene er også ganske små der de doble sengene går fra ene veggen til den andre og en liten stripe gulvplass, rommene på loftet er større og rommer to køysenger, en dobbel seng og en enkel.. en trenger ikke store soverom på en hytte, det er ikke her en bruker tia! :)

hytta vår ligger ved sjøen og er i hovedsak i bruk fra mars/april til november/desember.. den ligger ganske øde til 50 m fra sjøen i en liten bygd på sunnmøre, bygda har ca 20 innbyggere i vinterhalvåret.. vi syns det er deilig, barna har mye å finnepå, båt, bading, fjellturer, skattejakt i fjæra mye dyreliv.. bare avslappning for liten og stor!

vi har vel ca 2 timer med bil fra hjemmet, men pga veiforbedringer blir denne tiden kuttet til litt over en time når veiarbeidet er ferdig, da kommer vi til å bruke hytta mye mer og hele året.. nå er vi der 5-10 ganger i året, noen ganger mer andre ganger sjeldnere.. men dette er familiens samlingssted både tanter og onkler, besteforeldre og oldebarn møtes her..

er veldig glad vi har mulighet til å ha et slikt sted! :)

min mann har også et slikt feriested, men dette er en gammel fjellgård, 15 min unna, her er det soveplass til 8, men det er sjeldent vi overnatter der siden det er så nært hjemmet.. vi er der veldig ofte, men drar hjem for å sove.. her er standaren lavere med bare kaldt vann, men mer inneplass, selv om vi bare bruker det når det er fint vær..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...