Gå til innhold

Dere med ufrivillig abort(er) bak dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvordan takler dere å bli gravid igjen?

Har hatt 2 aborter i år, er nå gravid igjen i uke 4+1. Kjenner jeg får hjerteklapp hver gang jeg er på do, kjenner på brystene om de er ømme heeele tiden (!) og kjenner etter om mensmurringer kommer. Slitsomt:( Vet ikke om jeg takler å miste igjen...huff:P

Tenker at jeg ikke må bli altfor gla og ha masse forventninger, men der er ikke så enkelt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei hva kan jeg si. Det var 9 mnd i himmel og helvet rett og slett. Etter at jeg kjente de første sparkene så gikk jeg å kjente etter hele tiden og når det ikke kom noen spark ble jeg jo nesten helt hysterisk.

Men jeg fikk komme til legen når jeg ville da, for å lytte på magen. Fikk også et par ekstra ultralyder.

Det var verdt det da:)

Lykke til!!

Skrevet

Lurer på om jeg skal ringe legen min i morgen og høre om jeg kan få noe ekstra oppfølging! Har nesten lyst til å sykemelde meg og gå i hi til 1 trimester er over...he he;) Himmel og helvete ja, bra beskrivelse:p

Skrevet

Mitt første barn ble unnfanget i 1pp. Ingen problemer i grunn.

Når vi så skulle ha nr.2 opplevde vi det samme som deg. Først en sa, deretter en ma. Når jeg så ble gravid igjen etter dette var jeg som et aspeløv. Jeg ble sykemeldt de 3 første mnd og tok det med ro. I tillegg tok jeg hcg prøver ukentlig og fikk også en tidlig ul. Dette hjalp forsåvidt der og da, men jeg vet (av erfaring) at det ikke er noen forsikring. Spesielt de 3 første mnd var vanskelige og nervepirrende, og jeg kikket etter blod ved hvert toalettbesøk...

Når så de 12 første ukene var gått senket jeg skuldrene litt. Og for hver uke som gikk ble det bedre.. Etter ordinær ul var jeg relativt rolig. Hvertfall så rolig som jeg er når jeg er gravid..:)

Resultatet ble uansett en perfekt liten gutt. Og selv om det er grusomt, så er jeg jo idag nesten glad for at jeg mistet, for hadde jeg ikke gjort det så hadde det ikke vært akkurat denne gutten som hadde vært hos oss nå. (Men vet jo at jeg ville elsket ett annet barn like høyt da)...

Nå har denne gutten blitt storebror, og det foregikk veldig uplanlagt og uten hverken en sa eller en ma imellom... :)

Lykke til!

Skrevet

Hadde en MA.

Har rett og slett vært sykemeldt hele svangerskapet, tok 5 UL som bekreftet liv, etter babyen begynte å sparke går jeg og passer på å kjenne etter når ungen sparker, og passer på at det skjer hver eneste dag.

Er snart i uke 30, og jeg kjenner på meg at jeg ikke kommer til å slutte å bekymre meg før jeg selv er død egentlig.. Sikkert overdrevent for noen, men det er vel ingen som vil gravlegge sin egen sønn eller datter..

Skrevet

På hvilket grunnlag ble dere sykemeldt da? Altså, må man holde seg i ro for å redusere risikoen f.eks?

Hi

Skrevet

Nei, jeg ble sykmeldt pga jobben jeg jobber i ikke kan ha noen sykmeldte nå og da, og jeg var kvalm og begynte å få bekkenløsning og ryggplager + kneplager allerede da jeg var 9 uker. Så har vært sykemeldt siden. Men du kan snakke med legen din og høre om det er mulig å bli sykmeldt pga frykt for en evnt abort, at du føler du MÅ ta det rolig.

Skrevet

Jeg hadde en MA for 6 mnd siden oppdaget i uke 13. Er nå snart 11 uker på vei igjen. Jeg tenker at jeg ikke er ordentlig gravid før jeg har hørt hjertelyden i uke 14. Jeg gleder meg ikke så mye enda og har innstilt meg på at dette kan gå galt. Jeg har masse symptomer og det kommer stadig flere...det er jo betryggende.

Det er med skrekkblandet fryd jeg går til jordmor om 3 uker... Hører jeg hjerte kommer jeg til å grine av glede, men prøver å forberede meg på at ho ikke finner den. Jeg prøver som deg, HI, å holde forventningene nede.

Lykke til,HI:) Denne gangen går det bra skal du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...