Gå til innhold

Snakk med meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å bli ignorert kun fordi jeg er "ung" mamma. Jeg bryr meg jo ikke om alderen til de andre foreldrene. Jeg er veldig interessert i bli kjent med de andre foreldrene i barnehagen, men føler at de ikke tror de kan snakke til meg som de gjør med sine "jevngamle".

Tenkte jeg skulle invitere noen i gruppen til datteren min til juleverksted hjemme hos oss. Men jeg kvier meg litt for å kanskje bli avvist. Vil ikke at datteren min skal føle seg annerledes kun fordi mammaen hennes er ung.

Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler meg litt diskriminert egentlig, og har vondt av at vi ikke kommer inn i "gruppen".

Har dere noen tips på hva jeg skal gjøre?

Videoannonse
Annonse
Gjest amandine
Skrevet

Jeg har aldri ignorert noen på grunn av alder, samtidig må jeg jo si at samtalen med 20-åringen er annerledes enn med 40-åringen.. Vi har andre erfaringer og referanser, og sånn er det bare.

Juleverksted høres kjempekoselig ut, og om noen ikke kommer er det kanskje fordi de ikke har tid mer enn at de ønsker å utelukke deg.

For oss med store familier(og det rekker man ikke å skaffe seg som ung mor, det har ikke med alder men med tid å gjøre) er desember og også november(for ikke å snakke om resten av året) preget av fulle dager og ettermiddager.

Med ett barn er det kanskje ledige plasser på ettermiddag, men om du som meg har tre små og en stor pluss mannen som jobber mye er det ikke lett å finne ledig plass til et juleverksted for bare en unge.

Hele uken er som oftest et puslespill der vi må planlegge god tid i forveien, vi har ikke mye rom til avtaler som lages en uke før dessverre. Iallefall ikke før jul.. Og det handler ikke om lyst, altså!

For eksempel, denne helgen har vært vennelunsj og teater på lørdag, hele søndag gikk på fotballcup, mandag er turn, tirsdag og torsdag er fotball,onsdag er klatring, fredag er friidrett. Spe på med et par foreldresamtaler, et FAUmøte, en tannlegetime og en legetime og vips var uka vekk.

Det handler ikke om diskriminering pga alder, det er jeg ganske sikker på, heller om at man er et helt annet sted.

Når det er sagt, jeg er en sucker for juleverksted, så jeg hadde nok stilt! Heseblesende med en unge under hver arm;-) Lykke til!

Skrevet

juleverksted var jo kjempelurt :)

Skrevet

En 20 åring kan ha like mye å bidra i en samtale som en 40åring ERFARINGSMESSIG! Alder er i fleste tilfeller bare et nummer.. Det kommer veldig ann på personen du snakker med.

Det at en person kan si at h*n har erfaring vil si at den personen har egenskap til å TILEGNE seg erfaring fra situasjoner i livet, og ikke gå på den samme smella om og om igjen...

Man kan like gjerne være 40 år og fremdeles oppføre seg som en tenåring.. Bare se på luksusfellen.. noen har lån oppover øra og drar på sydentur med kredittkortet.. andre tvi holder på et jævla "naust" og er villige til å selge boligen fremfor "naustet" for å redde økonomien... DE er 40 generasjonen og JA jeg er en av 20åringene... Jeg har to barn og er veletablert på egenhånd. så si meg hva dere 40åringene har erfart som jeg ikke kunne hatt mulighet til å forstå? Tidklemma?

come on!! were all mothers:) de sier "en mors verste fiende er andre mødre".. men trenger det egentlig å være sånn? kan vi ikke inkludere hverandre og ikke være så velddig fordomsfulle?

jeg som ung kan lett si at "jeg er så glad at folk kan se at jeg er mora til ungen min og ikke bestemora"

mens dere i 40 årene sutter på "erfaring kortet".. men det gagner vel ingen? SAMARBEID!!!

Skrevet

Du er 20-åring, sier du - ja, det kom som en skikkelig bombe av en opplysning.

Skrevet

Klart man kan snakke med folk over aldersgrensene, og juleverksted høres ut som en fin og koselig ide.Men da må du nok også innse at det neppe blir perlevennskap utav det for din del, det er en faktisk forskjell i liv levd som gjør det usannsynlig. At du derimot kan få helt greie barnehageforeldrebekjentskaper er ikke like aldersstyrt, men de varer sjelden utover barnehagelivet annet enn som på-hils-bekjentskaper.

Gjest amandine
Skrevet

Jeg håper ikke for HI sin skyld at hun er samme som 02:11, da er det nemlig ganske åpenbart at dette har ikke mad alder å gjøre, men med helt andre ting.

Skrevet

Jeg skjønner godt at livet med 3 barn, jobb og mann er hektisk. Bryr meg ikke om alderen til folk, men mer samtalen egentlig. Tenker at det er viktig for datter min også, og lære at vi kan hilse på alle og snakke med alle. Man kan faktisk bli overrasket over hvor mye man kan ha til felles, ser ikke etter en ny bestevenn men etter medmennesker. Er man mor er man mor, uansett alder. Da har man en felles kjærlighet, og en felles interesse om at de skal ha det best mulig.

Skrevet

Det var ikke meg HI som svarte kl.02 :)

Skrevet

Definitivt. Og er du som du høres ut her så hadde jeg garantert fjasa med deg hver gang vi henta samtidig. Du høres nemlig ut som en hyggelig.

Skrevet

Veldig koselig å høre, man må på en måte bryte "muren" til folk for å komme inn til dem noen ganger. Skal prøve nå å invitere noen som er på gruppen til datteren min, så får vi se. Jeg krysser fingra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...