Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Spar meg for tordentalene, jeg vet like godt som dere at dette var helt på trynet å gjøre. Jeg lot meg friste av min eks. Men saken er den at mannen min og jeg har forsøkt å bli gravide i 10 mnd. Det har ikke klaffet og jeg er satt opp på time hos legen for sjekk og mulig utredning neste uke. Men altså, mannen og jeg har hatt sex jevnlig. Eksen hadde jeg sex med en uke før jeg skulle ha mensen som altså ikke kom. Jeg tror derfor eggløsningen var over før den tid. Men jeg blir stressa. Kan noen fortelle meg at sjansen er liten for at eksen er far... please... Jeg har ikke turt å fortelle mannen min at jeg er gravid ennå.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Gratulerer, du er gravid. Lykke til med å finne ut hvem faren er. Håper det er mannen din, og ikke eksen din.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Jeg tipper vel egentlig at det er eksen din som er faren... Alle tre gengene har jeg blitt gravid 1 uke før mens. Sorry...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Gratulerer med svangerskapet. Skal krysse fingre og tær for at det er samboeren din som er faren. Ingen tordentale fra meg for du vet du har gjort noe utilgivelig, men for guds skyld kvinne; hvorfor brukte du ikke kondom med eksen?? Men lykke til!! =)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Dette får du ikke svar på før barnet er født. Er et eget forum her som heter "Hvem er faren?" (bla til venstre på siden her), kanskje du får tips der. Men hvorfor brukte du ikke kondom med eksen??
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Trolleri trollera. Hadde dette vært en reel situasjon, så hadde du (forhåpentligvis) vært smart nok til å bruke kondom da du var utro.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Den eneste måten du kan finne ut av dette på er å få tatt en farskapstest. Om du tar abort vil jo mannen din finne ut av det (for dette må opplyses på svangerskapspapirene). Jeg tviler på at mannen din er faren, men det er jo alltids et lite håp, selvsagt. Når tok du graviditets testen? Og jeg bare MÅ få sagt det, beklager altså, men HVORFOR er du utro mot din mann som ønsker barn med deg?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Jeg har sen eggløsning og begge ganger har jeg blitt gravid ca. en uke før forventet mens. hvorfor skal du til utredning når dere bare har prøvd i 10 mnd?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Da er det nok mest sannsynlig at det er din x som er faren. At du og mannen din ikke klaffer på det viset, mange som prøver å bli gravide på årsvis. Når de går fra hverandre og blir sammen med andre, blir de gravide med det samme. Eller så kan din mann ha dårlig sædkvalitet eller være steril. Personlig ville jeg tatt abort.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Jeg vil ikke si hvor sikkert det er hvem som eventuelt er far til barnet ditt. Det kan godt hende det er eksen din som er faren, spesielt hvis dere ikke brukte kondom. Slik jeg ser det har du ingen garantier for hverken det ene eller det andre. Nå vet jo ikke jeg grunnen til at dere ikke har klart å bli gravide tidligere, men hvis problemet ligger hos mannen din så er sannsynligheten enda større for at eksen din er faren. Så da får du velge hva du vil gjøre videre, du kan enten fortelle mannen nyheten om at du er gravid uten å si noe om utroskapet og håpe på at det er han som er faren. Du kan fortelle om både graviditeten og utroskapet og si at du er usikker på hvem som er faren. Eller du kan ta abort og aldri si noe om at du var blitt gravid, også kan dere fortsette å prøve å bli gravide og når spiren sitter på nytt så kan du være helt trygg på hvem som er faren Det er mulig å ta farskapstest, men ikke før etter at barnet er født. iallefall ikke i Norge.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Trolleri trenger det ikke være! Har sett en MYE værre situasjon. Der en gift dame ble gravid, lurte mannen til barnet var nesten 1 år til å tro at det var hans. For så å slenge det i trynet på han, at det var elskeren sitt barn. Deretter dro hun. Helt fantastisk at han ikke så det selv, han var nok den eneste. For ungen ser ut som en kopi av sin far.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Når du har rota deg bort i noe tull så ver sikker på at du blir det du ikkje trudde var muligt da. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Trodde hvis man tok abort så blir det vel ikke noen utredning, for da har hun jo vært gravid..... Og i tillegg så skal dette opplyses i evnt senere svangerskapspapirer, altså, tidligere svangerskap. SÅ hun er jo dømt uansett hvordan man vrir og vender på det..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Herregud,så fælt...Det er vel egentlig ganske stor sannsynlighet for at x-en er faren,tatt med i betraktning at du har prøvd i 10 mnd uten at det har klaffa.. Du må dra å få tatt en innvendig ultralyd,da finner du ut når du ble gravid.(ca).Bestill en time for abort,dra på den forundersøkelsen,de forteller hvor langt du er på vei,så sier du at du har ombestemt deg og drar hjem. Da vet du i allefall hvor du står,og trenger kanskje ikke bekymre deg mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå