Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Min datter(3år) har fått seg en bestevenn sin i barnehagen, noe jeg synes er kjempe koslig. Nå gjenstår det å kunne hilse på foreldrene til bestevennen, noe som er vanskelig. Tenkte jeg skulle spørre dem om vi kunne gi en liten julegave fra datteren min. Men de overser meg når jeg prøver å komme i samtale med dem. Da tenker man jo fort at man ikke bra nok? Hva skal jeg gjøre?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Vil de ikke ha kontakt så vil de ikke. Ikke så mye å gjøre med det. Men jeg syns ikke 3 åringer trenger å gi gaver til hverandre helller. kan de ikke bare være bestevenner i barnehagen da?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 De trenger ikke å gi noe tilbake, det er jo ikke poenget. Men du sier jo noe der, man skal ikke strebe etter godkjennelse. Får bare venne det andre kinne til, og smile og si hei noe som er ren høflighet.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Ikke gi gave! Det presser dem til å måtte kjøpe noe tilbake... Samme om du sier at de ikke trenger. Det hadde irritert meg om vi måtte begynne å kjøpe gaver til barnehagevenner i tillegg til alle andre gaver. Vent til barna blir litt eldre og inviter denne jenta hjem til dere, syns de er litt små når de er tre men når de nærmer seg fire kan de begynne å gå på besøk.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Jeg hadde følt meg dum og presset til å kjøpe noe hvis barnet mitt hadde fått gave av vennene i barnehagen. Herregud, barn får gaver nok til jul om de ikke skal mase med gaver til og fra små venner også.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Nei skal ikke. Skjønner at de kan føle seg presset, så da får vi heller vente
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Det var nok mer en godhjertet handling fra oss, hun har laget en ting til denne bestevennen. Men skal ikke gi noe til denne bestevennen på tanke av reaksjonene her inne. Da tror jeg nok at foreldrene tenker det samme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå