Gå til innhold

Trenger tips til "andre og nye" julekaker....

Anbefalte innlegg

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Kommer fra en familie hvor det er et must å ha syv slag, men har så lyst til å finne på noe annet å bake enn det vi baker hvert år.

Går stort sett i disse vanlige tørre kakene (somf.eks serinakaker, berlinekranser og kromkaker), og i tillegg kaker som krydderkake, pepperkaker, kransekake og kokosmakroner.

Noen som lager noe annet og spennende til jul som vil dele det med meg?

;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havreflarn, karamellpudding (om det kan regnes som kake?), fyrstekake, kransekakestenger, marsipan (kanskje ikke som gravid?), berlinerboller, smulteringer

Og som inspirasjon ville jeg anbefalt den store kakeboken. Fantastisk bok med masse oppskrifter på alle mulige slags kaker. Og ikke minst masse tips og triks om hvordan og hvorfor man skal gjøre ting fra en av norges beste konditorer. Er faktisk ingen kakemoms, men har lyst til å prøve å lage nesten alt inni der...

Skrevet

Takk for gode tips, havreflan skal jeg ihvertfall forsøke meg på. Skal se om jeg finner boken du snakker om også;)

Forresten, burde man ikke spise marsipan som gravid? Har jeg aldri hørt om, og jeg har spist mye allerede.. hehe!

Skrevet

Aner ikke hvordan det er med kjøpemarsipan, men mener hjemmelaget marsipan inneholder rå egg, som vi helst ikke skal spise.

Skrevet

Aha...., da går det nok fint, er for sløv til å lage selv;)

Skrevet

Først av alt: Misunner deg ikke som har press på å lage syv sorter...!! Hva med å starte nettverksbaking, dvs at man baker dobbel porsjon og bytter med noen som har bakt dobbelt av noe annet?

Men i alle fall, her er noe av det jeg skal bake (er ikke så veldig glad i de tradisjonelle lyse, tørre julekakene):

Biscotti: http://trinesmatblogg.no/2010/04/08/verdens-beste-biscotti/

Sjokoladekjeks: http://www.dinmat.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Br%C3%B8d,-bakst-og-kaker/Bakst/Sm%C3%A5kaker-cookies/Spr%C3%B8-sjokoladekjeks

Sjokoladetrøfler (ok, kanskje ikke kake, men konfekt teller vel??): http://www.tine.no/51546.cms

Gjest meg mamma?
Skrevet

Jeg lager marsipan selv og har ikke egg i. Hva med sara bernard, de er kjempegode

• 2 uker senere...
Skrevet

Sarah Bernard, mmm.

Sjokolademakroner, veldig enkelt og godt.

Kransekakestenger.

Skrevet

Sarah Bernard! Lager du de trenger du ikke flere slag. Hehehe. Jeg fikk frieri fra en kamerat i fjor da han smakte på S.B som jeg hadde laget. Hehehe.

Skrevet

Tusen takk for mange flotte tips;)

Blir garantert risboller og Sara Bernard her i huset i tillegg til alt det andre!

Skrevet

Kongeboller, et slags kjeks med mandeltopping.

Bondekjeks, inneholder også mandler, sukker smør og litt sirup.

Når det gjelder marsipan og rå eggehvitte, det er ikke salmonella i norske egg. Har forøvrig ikke hørt at gravide ikke skal spise egg??

Skrevet

De vanlige julekakene er nok tørre fordi det dermed går an å oppbevare dem i ukesvis.

Det går ikke an å fylle en kakeboks med muffins og deretter spise av boksen hele desember og litt av januar... men muffins er selvsagt gode.

Skrevet

Brune pinner... med dobbelt så mye sirup som det som står i oppskrifta så de blir ekstra seige! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...