Gå til innhold

Når dere blir invitert i middagsbesøk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer dere å få forrett og dessert også? Hvilken type mat vil dere spise? Er det ok med en helt vanlig tirsdags fiskeboller-i-hvit-saus-middag på en "fin" lørdag og søndag? Eller forventer dere at maten holder en viss standard?(a la stek, filet osv..)

Hva ønsker dere å drikke? Vil dere helst ha vin til maten og en skvett med noe godt til kaffen eller holder det med vann/brus og andre ikke-alkoholholdige drikker?:)

Jeg er litt i stuss selv nemlig:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer helt an på om det er middagsbesøk med barn på dagtid eller middag for voksne på kveldstid.

Hadde blitt litt overrasket om vi skulle på middag til et vennepar en lørdagskveld (uten at barna er med), for så å bli servert fiskeboller i hvitsaus, brus til middagen og ispinner til dessert :P

Skrevet

Forventer ikke forrett eller dessert, men forventer noe som er litt bedre enn fiskeboller eller kjøttkaker.

Ang. drikke så spiller det liten rolle, men håper på noe mer enn vann hvis det er helg.

Skrevet

Inviterer jeg til middag en travel ukedag kan jeg servere fiskeboller, kjøttkaker eller annen vanlig middag.

Lørdag (evt fredag) blir det mer taco, lasagne, pizza eller den duren.

Søndag er "litt finere" så da blir det steik, koteletter, biff eller noe slikt. Har gjerne dessert.

Skrevet

Spiller da ingen rolle, hovedsaken er vel at man får tilbrakt en hyggelig ettermiddag/aften sammen <3 Jeg har fått tomatsuppe på middagsbesøk jeg, og storkost meg...

Skrevet

Siden vi har fire barn er det ikke veldig ofte vi bli invitert på middag hos noen, vi tar jo litt plass ;)

Sist vi ble invitert av noen venner fikk vi pizza til middag og sjokolademousse til dessert. Som drikke kunne vi velge mellom brus, saft, vin og øl.

Har i sommer også vært på flere middager som inkluderer grilling, en gang var det svinekjøtt og salat, focca-brød og bønner (enkelt og godt), en annen gang pølser til alle. Begge gangene langpanne sjokoladekake til dessert.

Vi er i en krets hvor barna er inkludert (heldigvis) så middagene er ofte på ettermiddagen og med enkel barnevennlig mat.

De to siste gangene vi har vært bedt vekk uten barn fikk vi den ene gangen selvfanget hummer, og andre gangen lasagne. Er ikke vanlig med forrett, men er som regel, kake, is eller noe enkelt til dessert. Vanlig med vin, øl og brus til maten (jeg drikker ikke alkohol).

Skrevet

Jeg forventer ikke forrett, men dessert er da vanlig å få.

Jeg liker alt mulig mat jeg, og trenger ikke stek eller kalkun for å like kvelden. Men fiskeboller blir litt vel vanlig da. Jeg liker god vin og hadde blitt glad for å få slikt til middagen.

Når jeg blir invitert til middag så tenker jeg "restaurant" uten at det må bli for fint.

Skrevet

jeg er rett som det er på middag hos svigers og hos bestemoren til mannen, vi får hver gang kjøttkaker.

når vi får besøk serverer vi hjemmelagd pizza, lasange, chicken curry, pølser om barne skal spise. steik.

vi har besøk med barna hjemme nesten hver gang.

alkohol serverer vi ikke da vi ikke drikker det selv. men brus,vann, saft,.

dessert får vi ikke borte. men serverer sjokolade pudding, gele, nybakt kake selv

Skrevet

forventer noe god kosemat! Hadde jeg fått fiskeboller i hvir saus hadde jeg blirr skikkelig skuffa......

Skrevet

Kommer litt an på hva slags middagsselskap det skal være og hvordan invitasjonen er.......er det stivt og formelt eller er det sånn " stikker dere innom på lørdag for en matbit" typ....

Hadde også blitt litt overrasket om vi ble servert fiskeboller og poteter en lørdagskveld, men det er kanskje mest pga egne vaner :)

Lørdagsmiddag for OSS her i huset, er liksom noe kos a la pizza, lasagne, biff, sjømat, indisk etc, kanskje ikke dessert sånn sett, men noe å bite i til kaffen etterpå hadde jeg nok bydd på-

Søndag er mer stek, "hjemmelagd", kjøttkaker med poteter i brun saus typ, norskt kanskje :-) da gjerne dessert ja.

Alkohol kommer an på, men ikke nødvendigvis og ytterst ytterst sjelden til søndagsmiddagen.

Forrett er sjelden her i huset....om ikke litt snacks på bordene teller da:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...