Gå til innhold

Kvalm


Kine25

Anbefalte innlegg

I mitt første svangerskap var jeg bare kvalm en gang og det var morningen jeg skjønte at jeg var gravid.

Men nå er jeg ofte kvalm om kvelden når jeg er sliten, er det fler som opplever det slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvalm 24 timer i døgnet. Kaset opp en gang, men det har vært veeeeeldig nære på mange ganger. Har blitt veldig flink til å puste meg gjennom kvalmebølgene så jeg slipper å kaste opp, for det syns jeg er helt grusomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars deg.. Det er jeg glad for at jeg IKKE er, det verste jeg vet er å være kvalm..

Når har du termin?

Måtte allerede kjøpe min første mammabokse i dag, og er ikke fullgått 6 uker enda en gang.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm mitt forrige svangerskap. kastet opp 10- 20 ganger om dagen og endte opp på sykehuset i en uke.

 

Denne gangen har jeg vært føre var, så her kommer mine tips:

 

*aldri få lavt blodsukker. Da oppstår kvalmen, spis små måltider mellom 6- 8 ganger om dagen - ha gjerne nøtter eller noe annet i lomma om du har en stresset hverdag og ikke kan ta opp matpakka i tide og utide.

spis mye frukt og grønt - men aldri uten fett= en neve nøtter. Frukt skyter blodsukkeret i været

 

* Drikk vann - helst min. 3 L om dagen da får du "renset ut" det som kan gjøre deg kvalm. I tillegg er det bare veldig sundt for deg og babyen( ps. leveren din kan ta imot opptil 15 L vann i døgnet , så ikke vær redd for at 3 L er for mye).

 

*Sov mens du kan - ta deg en lur midt på dagen/ når du kommer hjem fra jobb e.l.

 

* Ikke tenk på kvalmen.

 

Jeg er ikke kvalm over hodet når jeg følger disse reglene. Og jeg har 3 svangerskap bak meg med ekstrem svangerskapskvalme.

 

Lykke til <3

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Kine25

 

Jeg har foreløpig termin 20 juli, Har faktisk skaffet meg en mammabukse jeg også, begynner å bli litt trangt rundt magen, meeeen det kan da godt skyldes at jeg spiser non-stop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er stort sett ganske dårlig. Vondt i magen og kvalm, og ofte kvalm pga smerter i magen også. Kastet opp idag for første gang.Huff. Har fått 3 dg sykemelding pga smertene. HÅPER det gir seg..... Jeg kan seriøst ikke gjøre min jobb i den formen jeg er i nå.

 

Magen er litt større og oppblåst, men ingen babymage nei. Bruker slike skinnyjeans-treggings -type-bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhhhh - kvalm hele døgnet, sover dårlig om natten og er stort sett kvalm uten opphold hele dagen! Det eneste som hjelper for meg er å trene - men det kommer tilbake så snart jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd fuglemamma :)

De kommer godt med, for nå er jeg 7+3 og kvalmen står øverst i halsen stort sett hele dagen, våknet også kvalm i natt.

 

Jeg har lest det kan være typisk når man venter en jente, er det jenter du har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler så med dere alle sammen, jeg har gått fra og kun være kvalm om kvelden til å være kvalm hele dagen, legger meg kvalm og våkner like kvalm igjen..

Skal prøve meg på jobb igjen i morgen og er veldig spent på hvordan det vil gå. Hehe

Jeg har jo blitt fort stor denne gangen(men hadde en god mage i fra før).

Har vel snart prøvd alt og ingenting som fungerer :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel det man kan kalle uggen. Kjenner det mer om kvelden. Var kjempesulten og spiste og så vips så ble jeg uvel. Men jeg kan jo ikke klage heller da. Er nå 6+6. Xer fingrene for at det går bra og at jeg slipper å begynne fra start igjen. Syns det første ukene er de værste da ikke så mange vet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalm og sur her...heh...sikkert kjempemorsom å henge med om dagen:P

 

Men, sånn kvalme er fælt ass...det hjelper litt imens jeg sitter å spiser, altså i det jeg putter noe i munnen. Men rett etter er det like ille igjen. Og varer hele dagen...er 6+3 tror jeg, satser på at det gir seg rundt uke 12.

Det gjorde det sist=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...