Gå til innhold

Har du en juletradisjon som ikke så mange andre har?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kakebaking og juleverksted, men skulle gjerne ha funnet på noe mer i førjulstiden.

Så fortell gjerne hva du og din familie finner på sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har også pepperkakebaking, juleverksted, julekonsert med barna og ellers "de vanlige" juleforberedelsene.

For ca. fire år siden laget vi i gata tradisjon med at vi samles på formiddagen ute (uansett vær!) med nisseluer, pepperkaker og gløgg/kakao. Noe barna setter stor pris på, å vi voksne får en velfortjent luftetur i ribbesteikinga!

Skrevet

Ut å finne eget juletre.. Vi har også en egen lille julaften kvelds, tjuvstarter på julepålegget, og det er julens koseligste øyeblikk!!

Skrevet

Her går vi jule-rebus på dagen på julaften. Deler familien i to lag og så går vi en runde ute. På veien er det litt gløggstopper og det er småpakker og overraskelser underveis.

Jeg og mine søstre elsket det som barn, og våre barn igjen syns dette er veldig stas.

Om det er uvanlig vet jeg ikke, men veldig koselig. Det er jul for oss :-)

Skrevet

18:59 julerebus hørtes så koselig ut at jeg begynte grine her :)

Som svar på spørsmålet til HI kan jeg si at vi ikke feirer julaften men har lysfest den 22 desember der vi er samlet ute rundt et bål og har trestammer med saueskinn oppå som vi sitter på. Der forteller vi eventyr for barna, de får gaver med betydninger, synger paganistiske Yulesanger. Vi er som en stor familie selv om vi ikke er i familie. Vi har store trommer (ofte kalt indianertrommer) som vi spiller på og hyller at solen snur mot lysere tiden. Inne eller ute er det dekket på masse forskjellig mat. Vi åpner alle gavene fra den ordentlige familien den 24 desember på morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...