Gå til innhold

hvorfor er norske navn så stygge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

forstår ikke hvorfor jeg missliker de så sterkt ettersom jeg er norsk selv :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De norske navnene er jo vakre. Du må åpne øynene for det vakre i navnene, tradisjonen og særegenheten ift resten av verden.

Skrevet

Hva slags navn liker du da? Michelle, Jessica, Brian og Tristan?

Skrevet

Sikkert bare fordi du har hørt de så ofte og blitt lei av dem. OG kanskje fordi du er ung ;)

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Ærlig talt . Har sett folk her inne som har vurdert navn som Ravngunn, Reidun og Tårnfrid osv. Også disse ekle norröne navnene som Trym, Birk, Ask...*grøss* også Thea, Vetle ..nei, jeg kunne aldri gitt mitt barn et slikt navn.

Best med navn som kan uttales internasjonalt også.

Eneste 'norske' navn jeg takler er Astrid, Mona, Anette, Martin, Oscar osv. Nå er vel ikke alle de navnene norske da, men mye brukt her i landet.

Skrevet

Veldig spent på hva slags navn du foretrekker da.

Dessuten er det svært få navn som faktisk er norske.

Skrevet

Av de siste du ramser opp, er Astrid det eneste norske....

Skrevet

Vet ikke hva slags navn du liker men du må vel ikke ha norske navn? Det er tusenvis av navn du kan velge imellom og det er jo fint å ha noe som ikke alle andre heter også.

Selv har jeg barn som heter noe norrønt, men det er fordi det passer til vår familie fordi vi er veldig opptatt av vikingtiden. Så her er Ask, Birk, Storm, Loke, Odin, og Gard er vanlige guttenavn, og Frøya, Embla, Idun, Vårinn og Alva er vanlige jentenavn i vår omgangskrets.

Kanskje det kan være en idè å tenke på hvilken del av verden du liker flest navn fra så kan du søke på det området og få flere valgmuligheter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...