Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 ja, jeg vet at dere vil si det er min egen feil osv, men skriver vel i hovedsak for å få det ut og for å kanskje få råd om hva jeg skal gjøre. Her er situasjonen: Jeg har alltid ønsket meg et barn til, men mannen min ønsker seg absolutt ikke en til. For noen uker siden droppet jeg pilla i noen dager, rett og slett fordi jeg mista hode etter enda en krangel om barn. Første dag av siste mens var 22 oktober. I dag testet jeg, og en svaaaak strek kom opp på en billig test. Altså jeg måtte virkelig konsentrere meg for å se to streker på testen... Hva og hvordan skal jeg løse denne situasjonen? Skal ta en skikkelig test i morgen tidlig for å se utfallet, men føler meg selvfølgelig gravid. Vet nesten ikke hva jeg skal si og gjøre, og JA jeg vet jeg har meg selv å skylde på....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #2 Skrevet 20. november 2011 Og der har vi en ny alenemor... Skjønner meg ikke på dere damer som bare kutter ut noen piller? Hadde ikke turt å tenke på å bli gravid om ikke samboer var helt enig i det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Uffda! Dette var ikke noe særlig.. Forstår godt at du er frustrert! Vi har alle gjort ting vi gjerne skulle gjort om, så det skal du ikke tenke på. Du er tydelig klar over at dette var dumt.. Hvis du er gravid, så er det jo gjort. Da må du jo bare fortelle til mannen din at du er gravid, og se hvordan han reagerer. Javel, det var ikke planlagt, men hvor ofte skjer det at et barn forblir uønsket resten av livet? Det er endringer som skal til, men klart vil dette barnet bli elsket like høyt som de andre Her må du bare fortelle at du er gravid. Om du ønsker å si sannheten om piller eller ei, skal du velge selv.. Se det an i morgen! Ta testen og føl deg frem. Du har ikke så mye andre alternativ enn å gjøre det God klem
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Uff, er vel ikke annet å gjøre enn å bekjenne dine synder, og håpe på at han tilgir deg og etterhvert synes det er ok med en til, evt du blir alenemor... Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Tviler på jeg blir alenemor på grunn av dette, men jeg vet ikke hvordan jeg skal si det til han. Vi har vært sammen i 15 år, så jeg tror vi kommer oss fint gjennom dette også. HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Mannen din bør vite at sex kan gi barn. Han stoler jo selvsagt på at du tar pillen og at avgjørelsen om flere barn tas sammen, men så lenge mannen ikke er voldtatt så bør han stå for sitt valg med å ha hatt sex med deg. Her er det bare å si "mitt ønske var større enn ditt ønske". Klart man kan ha lange innlegg her inne om hvor egoistisk du er osv. Men nå er du jo gravid, så det eneste jeg vil si er: Gratulerer!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Signerer de andre her Bortsett fra den ene kjipe personen.. Gratulerer med en nydelig sønn eller datter på vei! Din mann vil glede seg når han får tenkt seg litt om
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 Du har tråkket SKIKKELIG i salaten og brutt tilliten din mann har vist deg. Hadde dette vert et virkelig uhell, så greit nok. men du har gått bak hans rygg og lurt han for din egen vinnings skyldt. Hvis du er gravid, så får du jo selv bestemme om du vil frtelle han sannheten eller ikke. Jeg vil imdilertid oppfordre deg til å fortelle sannheten så rask som mulig......tenk om du nå lyver, og sannheten kommer for en dag senere?? DA blir det mye værre! I tillegg ville ikke jeg klart å leve med meg selv hvis jeg hadde løyet om noe sånt.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Tusen takk for svar. Jo, han vet jo hvordan det blir barn, ettersom vi har et par av dem fra før. Problemet er vel at han absolutt ikke ønsker flere. Men det sies jo at man angrer aldri på de barna man får, de man ikke får derimot angrer man på... Vet ikke jeg. Kjenner jeg er en smule fortvilet her. Godt er det i hvertfall å ha sagt det til noen. Vondt å bære på slike ting alene..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 hvordan kan du være så skråsikker på at mannen vil glede seg? For alt du vet kand et hende han løper vekk så fort han kan - spesielt siden he har hatt en skikkelig krangel om dette med flere barn..... Utrolig kipt å få et barn som er uønsket av far.....
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Sannheten kommer bare fram om HI sier noe. Ingen andre som vet!! Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Ja, det er akkurat snn jeg føler det... Vet ikke om jeg klarer og holde p dette alene. Er testen positiv i morgen også, får jeg vurdere abort seriøst.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Krangel var vel kanskje å ta i litt, men vi hadde en veldig følsom og opprivende prat. I affekt så droppet jeg pillen(dum som jeg var). Skjønner godt hans side av saken også og hvorfor han ikke ønsker flere barn. Det er jo nettopp derfor jeg føler meg ekstra ille. Han hadde noen gode poeng jeg de siste ukene har begynt å føle på. Derfor er dette en utrolig kjip situasjon å være i. HI.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Nå er ikke pillere 100% sikker, dessuten er vi damer kun mennesker vi og. Så det er alltid en mulighet til at ting kan glemmes. Jeg tror nok jeg hadde valgt en av disse forklaringene hvis det var bare en kort periode uten pillere og jeg hadde startet opp igjen. Og hvis jeg såklart ikke hadde fortalt dette til noen andre. For ting er desverre ofte slik at det du forteller til en person ofte kan bli spredt. Når dette er sagt, så vil de fleste voksne menn ta ansvar for egne handlinger og dermed det eventuelle nye barnet. Så dette går nok veldig bra skal du se. Lykke til...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #15 Skrevet 20. november 2011 Legg nå alle korta på bordet før du seriøst tenker på abort. Kansje det kommer andre synstanker fra han og.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #16 Skrevet 20. november 2011 jammen mange skruppelløse damer her.... Greit at uhell kan skje selv om man bruker prevensjon, men da er det nettopp UHELL., Å bevisst slutte på pillen og ikke fortelle det til mannen, for deretter å ha sex er rett og slett å føre han bak lyset. Hva om mannen deres hadde sagt at han hadde klippet strengen og at dere selv derfor ikke brukte prevensjon. Og VIS, så var man uønsket gravid! Tenker det hadde kommet innlegg her med eder og galle over mannen og førte deg bak lyset......... Og dere oppfordrer Hi til å bevisst å lyve for mannen om dette. Synes dere virkelig det er greit med løgn i et forhold? Hvor går grensen for hva det er greit å lyve om da? Er det greit å lyve så lenge det gagner en selv?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #17 Skrevet 20. november 2011 Slik jeg ser det har du flere muligheter. 1. Du tar en ny test i morra og er den mer tydelig så forteller du mannen alt sammen. Og håper på at han blir glad selv om han egentlig ikke ønsker flere barn 2. Du forteller ingenting til mannen din, men bestiller en time hos legen og sier at du vil ta abort. 3. Du forteller det til mannen din og dere blir enige om hvorvidt dere skal beholde barnet eller ikke. Jeg skal hverken kjefte på deg eller fortelle deg at du har vært dum, men nå har du kanskje lært at det lønner seg å holde hodet litt kaldt når dere snakker om ting som det er helt klart at det ligger mye følelser rundt. Uansett ønsker jeg deg lykke til med det du velger å gjøre
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #18 Skrevet 20. november 2011 Til hun som skriver litt oppover her! Det er ingen som oppfordrer HI til å lyve. Vi sier " Dette velger du selv" Vi har ingen rett til å kommandere henne til å si eller gjøre noe som helst. HI. Abort? Virkelig? Hva tror du din mann blir mest skuffet og rasende for? Det at du ble gravid, eller at du tok abort uten å fortelle det? Ikke VURDER abort før du har snakket med ham. Og så tar dere avgjørelsen sammen..
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #19 Skrevet 20. november 2011 Ja, i fortvilelsen så tenker jeg vel det, men heller nok mot å fortelle han det. Tok enda en billigtest nå og den var litt sterkere. Kunne fint se streken nå. Så er nok gravid... Jeg kommer til å fortelle mannen min det slik det er. Det er nok det jeg lever best med og kommer lengst med i forhold til han også. Takk igjen for mange svar. HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #20 Skrevet 20. november 2011 Jeg presset gjennom et barn til uten at mannen min ønsket det. Barnet er nå 3 år og det begynner endelig å gå seg til. Men det har vært 3 tøffe år der jeg har tatt meg av dette barnet mer eller mindre på egen hånd. Nå først begynner han å vise glede over dette barnet. Har vært veldig sårt og tungt. Likevel ville jeg jo ikke vært dette barnet foruten for alt i verden. Klem til deg!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #21 Skrevet 20. november 2011 Ikke fortell han det. Om 9mnd sier du bare at bayen kom med storken:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #22 Skrevet 20. november 2011 Blei ikke gravid på samme måten som deg, var et uhell. Hadde barn fra før og mannen min klikka, han var ikke klar for flere barn. Fikk ett valg, ta abort eller bli alenemor. De fleste menn tenker overhodet ikke som oss kvinner. Tror du må stålsette deg på tøffe tak!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #23 Skrevet 20. november 2011 Huff, trasig. Du må bare være helt ærlig og ta den støyten som måtte komme. Lykke til, HI. Vi kan alle gjøre feil. Klem
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #24 Skrevet 21. november 2011 Ja, testen var positiv som bare det i dag gitt.. Den storken ideen var god - satser på han ikke merker noe før den tid da - NOT! Tenker vel som noen av dere over, at han vil glede seg over barnet når det er her. Men mitt hovedproblem er rett og slett hvordan og når skal jeg si det. Hva skal jeg si osv. Det er så vanskelig. HI
Anonym bruker Skrevet 21. november 2011 #25 Skrevet 21. november 2011 Om han virkelig er glad i deg, kommer han seg gjennom det. Jeg vet ikke hva slags forhold dere har, men om du legger deg helt flat (ikke jug, det kan han sikkert merke på deg, om ikke det er dagligdags for deg). kan han kanskje tilgi deg. Det viktigste er at du kan gå videre i svangerskapet med god samvittighet om at du har fortalt han hele sannheten. Et barn er en stor konsekvens av en krangel, men det er jo en velsignelse å få barn. Håper ikke det påvirker så mye av resten av livet deres (plass, økonomi), og at han roer seg og gleder seg. Dere kan jo si til andre at det var planlagt, ikke snakk med andre om det før du snakker med han.. Om du er redd, skriv et brev og gi han. Du bør være der, men da er det sikkert at han mottar det på den måten du hadde tenkt. Lykke til med svangerskapet og den lille. Håper han tilgir deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå