Gå til innhold

Dere blir invitert på middag til en kollega...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sammen med to andre kollegaer, så dere blir ikke så mange, men du vet også at hun som inviterer hjem til seg har flere barn som hun er alene med og må få i seng før middag.

Hva hadde du håpet på å få servert? Altså, hvilke forventinger har dere dersom dere blir invitert til middag og vin?

Jeg spør fordi det er så mange år siden sist jeg inviterte noen til middag at jeg ikke har noen ide om hva jeg skal lage til. Det må være noe som enten kan lages litt klart på forhånd, eller som er veldig kjapt da jeg må legge ungene i halvtimen rett før gjestene kommer. Desserten har jeg på plass, men middagen... Tenkte litt på stek med tilbehør, for steken kan jo fint lages tidlig på dagen, og mye av tilbehøret også. Er det en teit ting å servere? Eller hjemmelaget lasagne? Noen andre tips? Ikke med fisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek er jo kjempegodt. Pinnekjøtt er også enkelt å lage. Eller noe pasta med bacon i ildfast form (med salat og hvitløksbrød).

Men jeg hadde blitt kjempeglad for pizza også jeg da. Det må ikke være fisefint for at det skal smake godt. Lag en hyggelig stemning med god vin så stortrivs jo alle.

Skrevet

Stek er jo godt, men ikke noe jeg hadde tenkt på å servere når jeg inviterte andre enn familie på middag:) Men det er bare meg da!

Jeg elsker å lage mat og når jeg inviterer så vil jeg lage noe spesielt, noe som de forhåpentligvis ikke har smakt. Nå tenker jeg ikke snegler eller trøffel eller gåselever, men mer en rett som jeg kan lage om du skjønner:)

Trenger ikke være fancy heller, bar godt:) Hva med obergine med parmesan i form, eller grønnsakslasagne, eller hva med taas?

Skrevet

Jeg blir alltid glad for lasagne eller pizza. En god salat eller suppe er også favoritter. Det er også enkelt å lage;)

Jeg blir egentlig glad for alt, bortsett fra Taco (hadde en uheldig taco-episode da jeg var gravid og etter det klarer jeg ikke engang lukten av taco....)

Skrevet

Hehe, uff, jeg er nok ingen gourmet.. men takk for forslag! Vil helst lage noe jeg føler meg litt trygg på. Kan godt lage noe nytt, men da må jeg prøve det en gang for meg selv først ;)

HI

Skrevet

Hjemmelaget lasagne er jo nyyydelig og veldig praktisk for deg når du skal legge barna.

Kan lages i stand litt før. Med salat og brød er det perfekt. :)

Ellers er pai med salat og hjemmelaget pizza også "praktiske" retter som er kjempegodt!

Lykke til! :)

Skrevet

Men da syntes jeg du kan lage lasagne med deilige baguetter og en herligsalat til:)

Det holder i massevis!

Hva blir det til dessert?

Skrevet

Å, nå ble jeg glad her. Lasagnen min er nemlig veldig god synes jeg, får masse skryt av den, men så har jeg lest her inne før at lasagne er noe av det kjipeste man kan servere gjester. Derfor tenkte jeg først at det kanskje var dumt dersom noen blir skuffet over å få lasagne. Som dere sier, det hadde vært flott for meg, for den kan jeg lage ferdig mens ungene ser barne-tv, og så bare steke den mens jeg legger dem. Så lasagne er ikke kjipt altså?

HI

Skrevet

Hadde blitt kjempeglad for hjemmelaget lasagne jeg, det er noe de fleste liker, så det bør bli suksess.

Steik er søndagsmiddag og litt tung mat sent på kvelden synes jeg, det passer best i fire-fem tiden en søndag..

Skrevet

En slags jordbær og vanilje dessert. Man har smuldrepai-deig i bunnen på små ildfaste former, så hjemmelaget vanlijekrem og jordbær marinert i basilikum og sitron, og så mer smuldrepai på toppen. De kan stå o kjøleskapet fram til det nærmer seg dessert tid, så bare steker jeg dem og serverer med is til. Kjempegodt :)

HI

Skrevet

Det passer jo veldig til lasagne da:)

Høres nydelig ut!

Skrevet

Hei

Jeg lager gjerne noe av dette:

Hjemmelaga lasagne, som kan gjøres klart på forhånd.

Nachos - kan også lages mye på forhånd, og så sette i ovnen når de har kommet

Verdens enkleste pizza - "Nå pizzabunn", smør på 1 boks Creme Fraische, legg på en pakke med spekeskinke (jeg bruker Strandaskinke.. akkurat nok) og hiv over revet mozarella.. Jeg som ALDRI har spist pizza med annet enn tomatsaus, synes denne var NYDELIG. Alle som har vært på besøk digger den.. sååå enkel! Ingen laging eller steking)

Baguetter med kylling + + +, Da kan alt legges i skåler (mais, ananas, paprika, rødløk, salat, ost, kylling, bacon) og så sett på Karrisaus og dressinger.. Alt kan stå i kjøleskapet, og så kan du sette på baguetter etter at ungene er lagt...

En enkel kyllinggryte: Creme fraische kokes opp.. ha i kylling, mais, ananas, epler og hvitløk... kok ris ved siden.. ha laget en salat fra før..

Reker... ingenting er vel enklere.. Ha loff, reker, majones og sitron... Ingenting å lage.. bare ha i skål :D

Ost, frukt og kjeks.. (og vin om det skal være en sånn kveld)..

Lykke til. Det blir sikkert koselig uansett... Viktigste er selskapet :D

Skrevet

Da tror jeg at det blir lasagne :) Tusen takk for tilbakemeldinger!

HI

Skrevet

Takk for masse gode forslag! Tror jeg skal notere ned litt, for jeg har lyst til å bli flinkere til å invitere folk over her :)

Og du har helt rett, det er selskapet som teller, og vi fire går veldig godt sammen. Sitter ofte og ler så tårene nesten triller i lunsjen på jobb, så gleder meg til å treffe dem privat også.

HI

Skrevet

Kjedelig med lasagne??

Neeeei, det er jo helt perfekt! Da kan jeg love deg at jeg hadde blitt veldig fornøyd!

Skrevet

Hadde noen invitert med på hjemmelaget lasange hadde jeg jammen blitt glad! :D Godt valg!

Skrevet

Hjemmelaget pizza eller lasagne med salat og brød til er da godt!?

Stek er da mer enn bra nok!!

Skrevet

Kjør på med lasagne :) Lasagne kan du jo bare lage når du har tida den dagen.. Så kjøre den i steikovn før dere skal spise :)

Så lager du bare en enkel salat og noen baguetter til :)

Jeg hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått lasagne :) Heller det enn stek ;)

Skrevet

Å! Den pizzaen hørtes utrolig god ut!! Den skal jeg prøve neste gang :))

Lasagne hørtes også veldig godt ut. Gå for den!

Håper dere får en koselig kveld! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...