Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Vi betaler 4000,- i bidrag til biomor. Da jeg leverte ungen til henne i dag spurte jeg om hun hadde kjøpt julegave til ungen fra far. Det hadde hun ikke og hun mener at det er noe vi skal gjøre. Jeg sa da at hun mottar så mye i bidrag og at det skal dekke julegave fra meg og far. Biomor ble kjempesint og smalt igjen døra! Jeg er sjokkert! Her betaler vi i dyre dommer og hun jobber ikke engang. Sitter bare på den feita ræva si og kjederøyker. Skal ta dette opp med mannen min og få ham til å snakke med henne om at hun skal kjøpe julegave fra oss. Noen tips til hva han burde si til henne for å få henne til å innse at vi har rett?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 ehhh... Dette greier jeg ikke å ta seriøst! Og om du er seriøst, så ta deg en lang og god titt i speilet............
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Nice try (not, svært gjennomskuelig faktisk...)!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 Jeg syns familien på bf sin side kan kjøpe gave fra barnet til far. Og evt andre gaver som er fra barnet til resten av familien.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Haha dette høres ikke ut som noe noen har slengt sammen for å irritere dib damer i hele tatt nei
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 hhahaha.. morsom du. Bidraget inneholder ikke lommepenger eller gaver..... Bare sjekk med NAV, om du ikke tror meg.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Jeg har skilte foreldre. Og så vidt jeg kan huske så ordna ikke mor med gave til far fra meg. Men vi lagde gjerne ting skolen
snuppsilille Skrevet 20. november 2011 #11 Skrevet 20. november 2011 Jeg synes at bidrag og gaver skal holdes separat. Mener gaven skal kjøpes av far med kjærlighet.. ikke krangles igjennom via deg? Men det er nå min mening. Synes mange krangler bare for å krangle.. Kan man ikke kjøpe noe billigere som betyr noe istedet for å blakke seg på dyre ting?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Nå var det vel ikke snakk om gave fra barnet til far men fra far til barnet. Fars julegave til barnet skulle altså dekkes av bidraget!!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #13 Skrevet 20. november 2011 Her var en som ikke forstod akkurat det. Resten har svart rett. Julegave til barnet fra far skal IKKE dekkes av bidraget... sånn er det. Gaver er noe en kan velge å gi, men ikke trenger å gi for å yte adekvat omsorg. Ergo ligger det ikke i bidraget. Sjekk NAV.no.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #14 Skrevet 20. november 2011 Mulig dette er et trolleinnlegg, men jeg kan jo prøve meg på et seriøst svar: Jeg antar at pappaen har lyst til å kjøpe en personlig gave til barnet sitt fra seg selv eller fra dere alle. Bidrag har jo ingenting med saken å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå