Gå til innhold

Jeg har så utrolig lyst på barn! Nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men jeg er fortsatt veldig ung. 22 år. Alderen til tross, jeg er ferdig høgskoleutdannet og har nå fått meg ett et års 100% vikariat med mulighet for fast ansettelse. Samboeren min er snart 25 og har 2 år igjen av sin utdannelse. Vi har vært sammen i 3 år. Vi leier en koselig leilighet i byen men som har masse grøntareale, lekeplasser og parker rundt. Bor en del barnefamilier her. Vi eier en bil, har sertifikat begge to og tror vi vil ha nok oppspart kapital til å kunne kjøpe oss leilighet i løpet av noen få år. Jeg synes i grunn vi har klart å skape oss et godt, stabilt liv som vil kunne tilby et barn trygge, gode rammer. Synes dere jeg likevel er for ung nå? Vi prater mye om det og han elsker virkelig barn. Han har sagt at han godt kan tenke seg barn i nærmeste fremtid, selv om han ikke har noe i mot med å vente også.

Ååh...jeg vet virkelig ikke jeg...Helst skulle jeg ha vært gravid i går skriker hjertet:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fått barn når jeg selv ville det hadde jeg vært deg. Men vil du absolutt ha råd, skal du få ;) Jeg ville ventet til jeg hadde fått tilbud om fast jobb tror jeg. Selv om du ikke skal bli diskriminert som gravid er dessverre realiteten en annen og du risikerer å sitte uten jobb når du er ferdig med permisjonen. Men om du har en utdannelse det er greit å få seg jobb i er det jo bare å kjøre på! Uansett - ikke tenk så mye på når det passer best - det passer aldri! For meg var det det verst tenkelige tidspunktet, men jøsses som ting har ordnet seg allerede og jeg er bare 23 uker <3

Skrevet

Ut i fra innlegget ditt syns jeg det virker som dere er klare for barn NÅ :-) Dere har mye å tilby ett barn. Hvorfor vente om dere vil ha barn nå? Dette kan det jo være lurt å tenke godt gjennom - er det noe dere vil oppleve uten barn? Det nytter ikke å angre seg når spiren sitter.

Jeg og mannen var selv studenter da vi valgte å få barn (2 stk) - det var en utrolig fin tid for oss som familie. Den fleksibiliteten er noe man savner når man er i full jobb. Ja, nå er jo du i jobb da - men jeg tenker i forhold til samboeren din som er student. Dette avhenger selvfølgelig av hva han studerer, men de fleste utdanningsinstitusjoner har et fleksibelt tidsregime.

Det er også godt mulig dere kan kjøpe dere bolig allerede nå - forhør dere med banken (evt. fler banker). Vi kjøpte bolig da mannen var vikar og jeg student. Fikk en leilighet sentralt i byen for 2 mill.

Lykke til videre :- )) Følg drømmene deres!

Skrevet

Oi, mye av dette var som om jeg hadde skrevet det selv:p vi har flere likhetstrekk. jeg er 23 år, ferdig med høyskoleutdannelse, jobber 100% i ett vikariat har vært sammen med min kjære i straks 3 år:) vi har begge lappen, kjæretsen har en godt betalt fast jobb. begge har lappen +2 biler. vi har en liten leilighet. så nei, jeg syntes ikke du er for ung til å få barn. det meste ligger jo til rette. vi velger å vente litt til jeg får fast jobb (håper jeg får det innen 4mnd tid).. så får vi se.. men samme her, jeg skulle også vært gravid i går. hehe. så lenge man har kjærlighet, trygge rammer rundt barnet og at man føler seg klar, så hvorfor ikke:) masse lykke til i hvertfall:)

Skrevet

Ville ventet til du har fast jobb slik at du har flere rettigheter og at du etter endt permisjon har en jobb å komme tilbake til samt at da har samboeren din bare 1 år igjen av studiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...