Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #1 Skrevet 20. november 2011 Samboeren min satt her en dag og så på transformers mens vesla på 10 mnd lå på gulvet. Hun så jo ikke på, men kikket opp innimellom, uansett er det jo masse lyd og bevegelser. Jeg tok det opp at vi kanskje ikke skulle se så mye på tv mens hun er tilstede, særlig ikke den type filmer med mye action, og han sa seg enig. I dag satte han søren med på akkurat samme filmen! Den var jo ikke SÅ voldelig, og når ellers skulle han få se den, var argumentet. Jeg mener hun er så stor nå at jeg prøver å ha tv'en minst mulig på, og står den på så vil jeg at det skal være noe barnevennlig. Hva syns dere?
valkyrien Skrevet 20. november 2011 #3 Skrevet 20. november 2011 Jeg synes du overreagerer voldsomt. Her kan hva som helst stå på, for guttungen på 14 mnd finnes ikke interessert i tv. Så lenge lyden ikke er så høy at det er skadelig for hørslen ser jeg virkelig ikke noe problem i det.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #4 Skrevet 20. november 2011 Jeg er enig med deg. Det bør ihvertfall ikke være noe med bråk og støy og masse bilder som forandres fort. Det blir for mange inntrykk på et lite barnesinn. Men det trenger ikke være barnetv da. kan godt se på voksen tv så lenge det er rolig og fint:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #5 Skrevet 20. november 2011 En baby forstår da ikke hva som er på TVen... En ting er høy lyder som h*n kanskje skvetter av, men det er jo bare å dempe volumet evt. når det er mest action i filmen.. Tar jo virkelig ikke noe skade av dette...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #6 Skrevet 20. november 2011 Jeg forstår ikke denne holdningen til at masse lys og lyder og bilder blir for mange inntrykk for barn... Det eneste problemet jeg ser er lyd evt, men det er jo nettopp lys, farger og bilder som skifter fort de lager barnetv av.............. Tror noen besserwissere her har tenkt seg litt lite om. For å svare HI - jeg syns du er hysterisk.
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #7 Skrevet 20. november 2011 Jeg er helt enig med deg, unødvendig å utsette små barn for sånne inntrykk og lyder. Kan ikke denne pappaen heller leke med babyen sin da?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #8 Skrevet 20. november 2011 så lenge man ikke ser på massakrefilmer med blod, gørr, halshugging, maltraktering osv, så kvitter dte u grunn. Barnet er sin egen verden som oftest, og ærlig talt, transformers er ikke så galt i filmverden altså Det er jo basert på en tegneserie for barn og tegneserie. Når barna begynner å bli såpass store at de kan skjønne litt, da må man heller sette på disney junior, for da kan barna bli redd. Men før de skjønner mer av TV og filmer osv, så betyr det lite Vi så på actionserier på natta når poden vår var våken fra 3-5 hver natt de første mnd. Han har ikke tatt skade
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #9 Skrevet 20. november 2011 Jepp, jeg er helt seriøs. Jeg vil ikke at barnet mitt skal se for mye på tv, og når tv'en først står på så syns jeg det er greit å tenke på hvilke inntrykk hun kan få når hun er blitt såpass stor. Ser ikke helt hva som er så ille med å vente å se filmen til jenta har lagt seg, evt kan kan faktisk se den på dataen. Selv om hun ikke ser på tv'en hele tiden så "detter hun inn" i det som skjer innimellom. Er mulig jeg har blitt litt hysterisk i det siste da, tenker mye på overstimulering vs understimulering, lære henne det hun skal kunne osv. Er skummelt å være foreldre!! HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #10 Skrevet 20. november 2011 Når hun var så lita brydde jeg meg ikke jeg heller, det er nå når hun begynner å få med seg mer av det som skjer rundt henne jeg bekymrer meg litt over hvilke inntrykk hun skal få... HI
Anonym bruker Skrevet 20. november 2011 #12 Skrevet 20. november 2011 Hvis du vil følge de internasjonale anbefalingene så utsetter du ikke barnet ditt for tv før det er 2 år. Mange har tv på altfor mye og kaller derfor de internasjonle anbefalingene for "hysteriske" for å slippe å begrense egen tv-bruk eller for å slippe å leke med barnet. Dessverre. Jeg er enig med deg HI.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå